Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Hei! Lager ny tråd ettersom brukernavnet og innlegene mine forsvant. Mitt nye prosjekt er en 81 mod e21 316. Planen med denne er og lage en ganske så rå og unik gate/banebil som jeg kan tyne på bane og kansje kjøre litt dragrace med. Og den kommer til og bli brukt som kveldskos bil på fine sommerkvelder Målet på effekt er 1000hk. Så langt har jeg sveisa MYE rust, bygd ny tunnel og torpedovegg, bredda den 4cm bak, tilpasset e28 535 bakstilling og begynt på buret i 'wrc' stil. Går litt sakte for tiden da jeg må være familie mann og. Kjøpte neste alt av deler før jeg begynte og bygge denne gangen. Så det er bare tiden til og fabrikere costum delene og pusse opp karoseriet det står i. Men det skal bli bil til sommeren er planen. Litt info: Motor:(Var først planen og bygge s38 turbo derfor bygge bildene av det)Men det ble en 02 mod s54 (e46m3 motor) smidde cp stempler fra ppf. pauter råder fra cylmo. org topp. L19 arp bolter og org toppakning. prescision 7675 billet turbo med 0,96 eksoshus.JAAS-innsug og grenrør + mange JAAS custom parts. ppf 60mm wg, ppf 75mm dump,davis craig ell vannpumpe. griffin radiator.Største ppf cooleren. electromotive tec gt datasprut. 1700cc dyser fra ppf.2 stk boch 044 pumper aeromotive btr og filter.Skal kjøres på e85! drivverk: e39 530d girboks. 88,9mm mellomaksel. Sveisa e28 210 diff med 2.93 utv. tilton 3-platet klutsj. prøver orginale e28 drivaklinger først. Holder ikke di blir det sviktstål aksler fra ppf. Understell:E28 535 bakstilling.Litt inkorta for og passe e21 travers innfestninger. xyz coilovers egentlig beregna for e30 modifisert forran for og passe e21 fjørbein. e12 nav og hjullager forran for og få 5 bolt. Bremser: e34 m5 forran og bak. Bolt on bak men må lage adaptre forran. Skal prøve og oppdatere etterhvert som det skjer noe. Motoren flyttet 30cm bak for bedre vektfordeling. rettstilt motor. Nye tunnelen.Alt ser litt trist ut enda da alt er så møkkete av all sliping og sveising. har heller ikke fjerna limet etter asfalt mattene enda. Men blir vel bedre etterhvert når den får seg litt lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 flere bilder. 210 diffen Cooler og radiator inne i motorrommet.Gøy med god plass. Fint med 3-delte ac hjul. bilen får samme farge som hjula Litt grommdeler fra ppf elektrisk vannpumpe med styring fra ppf. Håper og få bra kjøling nå. Jeg er lei av og kjøre avkjølings runder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 gromt maskineri i et nydelig klassisk karosseri høres rått ut skal følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Endelig er tråden opp igjen, Jørgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Porno er vell forbudt på forumet Jørgen? Detta blir gromt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 bw 480. her sammelignet med en garret gt42 90mm spjeld Og her er en liten spesial detalj. tannstang fra høyrerattet e46 m3.Tannstanga på e21 ligger bak traversen. på e30, e36, og e46 ligger den forran. dermed vist jeg har montert tannstang fra en venstrestyrt e30,e36 eller e46 har styringa blitt omvent. altså når jeg svinger til høyre vil hjula svinge til venstre. Men med tannstang fra høyrestyrt bil som jeg montere feil vei blir det riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bogen. Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Bra det ble en ny tråd! Grombil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Fiffig detalj med tannstanga... resten og ser dritgromt ut,skal følge med her ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Fiffig detalj med tannstanga... resten og ser dritgromt ut,skal følge med her ja! Styringen blir bra nå tror jeg. Håper det blir gromt ivertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 dette blir jo ikke annet enn sykt bra, gleder meg til å se filmer og bilder av monsteret senere. Du skulle jo prøvd den på valhalla cup eller stockholm open;) flott størrelse på propellen også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Se der ja. Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp? Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ? Fytti og stor turbo, he he. PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Touring Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Se der ja, kjekt og se at ny tråd er oppe og går Du gjør en kjempejobb, detta blir dritgromt Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Se der ja. Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp? Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ? Fytti og stor turbo, he he. PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ? Tunnelen ble stor ja.hehe. Litt i største laget kansje. Men kjekt når jeg evt må skifte kasse. Det kan jo skje hvor girstanga kommer opp vet jeg ikke riktig enda. må få prøve montert stoler og pedalboks først. Vanskelig og tippe vekta da, men den bør ikke bli over 1100kg. Ja blir gøy og prøve ell pumpe. Har tro på den. Tar bort org pumpe og termostat. denne regulerer tempen med sirkulasjonen bare. Har en stor oljekjøler som skal monteres og. Så det bør bli bra. PPF er en kjempe butikk så di må man jo støtte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Se der ja, kjekt og se at ny tråd er oppe og går Du gjør en kjempejobb, detta blir dritgromt Mvh takker og bukker=) nå må du lage en tråd og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå