Steven Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Hei, har bare noen spørsmål angående mitt forsøk på å få godkjent E30en. For det første, bilen er allerede bygd, motor og kompressor er montert og har 2 map på 2 kompressorjul. Motor er fra 91`E34 525 uten vanos, altså en M50B25. Ingen modifikasjoner er gjort på motor foruten grenrør og andre dyser. Har ingen papirer på motor eller donorbil. Har bremser fra BMW E34 540i/E32 750i med tysk TUV godkjenning for E30. Dette: http://www.300mm.de/312294mm/312294mm.html Disse er montert med tilhørende og godkjente(med innrissa serienummer) braketter som følgte med bremsekittet. Hovedbremsesylinder fra E32 750i. Kompressoren er en Rotrex C30-84 med intercooler. Kjører Vi-Pec datasprut og har 2 map. Map 1 gir maks 0.3 bar og 215whp/270nm Map 2 gir maks 0.5 bar og 265whp/330nm Hvordan er det i forhold til godkjenning når alt allerede er gjort? Hvordan bør jeg forholde meg til biltilsynet når jeg skal søke? I søknaden vil jeg søke om å få godkjent map 1 som gir maks 215 hjulhester. Tilsvarende med 12% drivverkstap rundt 240hk i motor. Har noen av dere noe tips til hvilken serieprodusert E30 med tilsvarende effekt jeg bør forholde meg til da de helt sikkert ønsker dokumentasjon på at karroseriet og drivverk tåler denne effekten. Jeg har funnet følgende biler - Alpina B6 som ble levert som coupe og sedan utgave med 3.5 liters motor og 254hk/320nm - Hartge H35 som ble levert kun som coupe(?) med 3.5 liters motor og 286hk/330nm - Har ikke flere i farten, kommenter om dere har flere alternativer? Kan også nevne at bilen er levert originalt som 325i og er en 1986 modell. Så den er levert uten og har ingen krav til katalysator. Har vell også helt andre avgasskrav ellers også? Så det med avgass blir vell ikke noe problem her? Hva tror dere om dette? Er det fullførbart om det blir gjort riktig i forhold til biltilsynet? Noen som har tips, forslag? Takker for alle tilbakemeldinger!
M3 Yngve Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Fint at du har 86, da er det ikke noe problem med avgass. Sett opp en søknad, med alt du "skal" gjøre. Så ta utskrift/ send kopi av alle papirer/ dok du kan. Ikke nevn at den står ferdig. Sett opp alt med bremser osv. Der har du vel kansje noen kvitt på hvor det kommer fra. Motoren har vel et motor nr? Ta kontakt med BMW og få chassi nr på bilen motoren kommer fra. Finn siste eier, feks og prøv å finne om de kan skrive en kvitt. Er jo sikker hogd, så da kan du spørre hoggern om kvitt. Sett opp søknaden så riktig, lett lest og forstålse full som mulig. Reff til dele nr osv. Mulig det er lurt å hjemme V-spec boksen inn i org boksen. Ikke altid de liker sånne sprut. Lykke til.
leif harald Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Vipecen må vekk steven Men det ordner seg detta, virka sinnsykt positiv han på BT. Men me får se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå