Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en e34 2,5 24v 91 modell stående å når jeg starter bilen går den heilt fint, men når det kommer litt varme i motoren så begynner den å jage mellom 500-1500 på tomgang, men når jeg gir gass er den helt fin. Og av og til under gasspådrag rykker den litt når den bikker 4000 omdr. Jeg kan også bare kjøre 38 mil på 80 liter bensin.. det synest jeg er litt lite. Hvordan kan jeg finne ut om lamdasonden ikke virker eller luftmengdemåler ikke virker ? er ikke så lett når bilen går i så kalt nød modus og slutter å jage når jeg kobler fra. Og når jeg koble fra en vakumslange eller slange fra tomgangsregulatoren slutter den også å jage på tomgang. Noen som har en anelse hva dette kan vere ? Takker for svar :) :)

jokni6z79znc3nx1ciq0.jpg

Skrevet

Setter en finger på LMM (Luftmassemåleren) din. Rimelig sikker! Ta den av og titt inn i den. Skal være 3 tynne råder inni der, er noen av de røket har du funnet problemet ditt.

Skrevet

Prøv og koble fra lamda og lmm hver for seg for og høre om det er noe forskjell

En av delene tror jeg det er. Skal du av med lmm kan du sjekke luffilter med det samme :)

Skrevet

innsjugsbelgen og lmm er i orden.. de tre tådene på lmm er der vertfall som i skevet ovenfor her :) kobler jeg fra lamda går den i nødmodus og begynner og jage. er eneste mulighet er å bytte lamda ? takker for svar :)

Skrevet
innsjugsbelgen og lmm er i orden.. de tre tådene på lmm er der vertfall som i skevet ovenfor her :) kobler jeg fra lamda går den i nødmodus og begynner og jage. er eneste mulighet er å bytte lamda ? takker for svar :)

Om det skjer en forskjell når du tar ut lamda er som regel denne i orden.

Lamda har funksjon på tomgang og delgass når du kjører normalt ikke når du gir flatt gjern :)

Lmm kan du sjekke når det er mørkt ute, ved å se inn i lmm når du skrur av bilen da skal trådene gølde i få sekunder. Gjør den dette er den i orden. Dette klarer du ikke alene så en må skru av bilen mens en ser for dette skjer fort.

Masse bensinforbruk kan jo være disse feilene, men også kamsensor.

Da drar den også dårligere fra 4000rpm og videre en normalt.

Skrevet

tomgangsregulart virker og den slutter som sakt å jage når jeg kobler av lamda.. kvordan kan jegg finne ut om kamsensor ikke virker da og hvor ligger den ? :) takker for svar :)

Skrevet
tomgangsregulart virker og den slutter som sakt å jage når jeg kobler av lamda.. kvordan kan jegg finne ut om kamsensor ikke virker da og hvor ligger den ? :) takker for svar :)

Setter pengene mine på lambdaen, var samme problemet på min volvo "Hey, sjekk signaturen min før dere slenger ut en kommentar" :mrgreen:

Så bytt den, rimelig sikker.

Men ville tross alt sett om LMM gløder som den skal som tidligere nevt 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...