Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 540 97mod som har stått uten strøm i lang tid, og nå vil den ikke starte... Når jeg vrir på tenningsnøkkelen så klikker den bare, og den klikker gang på gang så lenge jeg holder den i startposisjon. Alt av lys i bilen blinker også. Hva kan dette være?

Skrevet

Da er det dårlig kontakt på ledning til batteri eller starter. Kan også være dårlig kontakt på jording mellom motor og gods.

Setter en knapp på dårlig kontakt mellom batteripol og batteri. Puss med en stålbørste. :wink:

Dårlig kontakt medfører okt motstand noe du merker når det skal gå mye strøm slik som til starter :lecture:

Skrevet

Har nå vært ute og prøvd med startkabler rett i gods på blokka og på +polen som står på blokka med samme resultat... Tror det må være elektronikken som kødder med meg:/ Er det noen måte å "nullstille" bilen på? Mener å ha lest om dette en plass?

Skrevet

Du skal automatisk resette de fleste funksjoner når du tar av batteripolen.

Når du setter nøkkelen i hakk 2, da fungerer alle lys osv. i dashbordet som normalt? Men når du vrir på innslaget så blinker det?

Kan være innslaget/starteren din som har satt seg bare. Siden du har V8 er det vel et helvette å komme til den ovenifra.. Prøvd å dunke på den?

Skrevet
  Mikael-B skrev:
Du skal automatisk resette de fleste funksjoner når du tar av batteripolen.

Når du setter nøkkelen i hakk 2, da fungerer alle lys osv. i dashbordet som normalt? Men når du vrir på innslaget så blinker det?

Kan være innslaget/starteren din som har satt seg bare. Siden du har V8 er det vel et helvette å komme til den ovenifra.. Prøvd å dunke på den?

Riktig. Blinker kun i pos.3. Har tenkt på innslaget, men tror ikke det er så enkelt...

Skrevet

Det er verdt en sjekk, det kan fucke opp mye når du vrir over i hakk 3.

Kan jo være enklere ting som sikring, dårlig jording, eller gåent startrelè og :)

Skrevet

Tipper det er startmotoren, mulig defekt lager og rotor låser i stator.

Hvis spenningsfallet er såpass stort ved innslag av rele.

Byttedel hos de fleste.

Skrevet

Hvis det er sånn at det er starter/innslag som henger vil han jo få et stort spenningfall når han vrir på nøkkelen. Dette kan jo måles. Sjekk hvor mye spenningfallet er før og mens du vrir på tenning/starter :) det skal da være betydelig. Men hvor mye er jeg usikker :mrgreen:

Her er det nok andre som har mere peiling. Men jeg tipper at du får et ubetydelig spenningfall hvis starteren er inntakt (0,2 volt?), forutsatt at batteriet er fulladet :)

Skrevet

Pratet med GS om denne bilen i dag. De sa at det kun var ved strømmangel at bilen oppførte seg på dette viset, ikke ved defekt startmotor. De sa og at det var viktig å bruke startkabler bak i bilen, altså rett på batteriet da det var noen releer der bak som ikke fikk nok strøm ved å koble til foran. Skal forske litt mer på dette i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...