Mpowerman Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Har en E39 540 97mod som har stått uten strøm i lang tid, og nå vil den ikke starte... Når jeg vrir på tenningsnøkkelen så klikker den bare, og den klikker gang på gang så lenge jeg holder den i startposisjon. Alt av lys i bilen blinker også. Hva kan dette være?
s38b38 Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 høres ut som det er for lite strøm syntes nå jeg.
hao Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Batteriet har for lite strøm til å drive starteren. Ladd opp så går det som smurt
Mpowerman Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 Har prøvd med flere batterier og startkabler. ingen forskjell...
hao Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Da er det dårlig kontakt på ledning til batteri eller starter. Kan også være dårlig kontakt på jording mellom motor og gods. Setter en knapp på dårlig kontakt mellom batteripol og batteri. Puss med en stålbørste. Dårlig kontakt medfører okt motstand noe du merker når det skal gå mye strøm slik som til starter
Mpowerman Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Har nå vært ute og prøvd med startkabler rett i gods på blokka og på +polen som står på blokka med samme resultat... Tror det må være elektronikken som kødder med meg:/ Er det noen måte å "nullstille" bilen på? Mener å ha lest om dette en plass?
Mikael-B Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Du skal automatisk resette de fleste funksjoner når du tar av batteripolen. Når du setter nøkkelen i hakk 2, da fungerer alle lys osv. i dashbordet som normalt? Men når du vrir på innslaget så blinker det? Kan være innslaget/starteren din som har satt seg bare. Siden du har V8 er det vel et helvette å komme til den ovenifra.. Prøvd å dunke på den?
Mpowerman Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Mikael-B skrev: Du skal automatisk resette de fleste funksjoner når du tar av batteripolen.Når du setter nøkkelen i hakk 2, da fungerer alle lys osv. i dashbordet som normalt? Men når du vrir på innslaget så blinker det? Kan være innslaget/starteren din som har satt seg bare. Siden du har V8 er det vel et helvette å komme til den ovenifra.. Prøvd å dunke på den? Riktig. Blinker kun i pos.3. Har tenkt på innslaget, men tror ikke det er så enkelt...
Mikael-B Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Det er verdt en sjekk, det kan fucke opp mye når du vrir over i hakk 3. Kan jo være enklere ting som sikring, dårlig jording, eller gåent startrelè og
Skruern Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Tipper det er startmotoren, mulig defekt lager og rotor låser i stator. Hvis spenningsfallet er såpass stort ved innslag av rele. Byttedel hos de fleste.
hao Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Hvis det er sånn at det er starter/innslag som henger vil han jo få et stort spenningfall når han vrir på nøkkelen. Dette kan jo måles. Sjekk hvor mye spenningfallet er før og mens du vrir på tenning/starter det skal da være betydelig. Men hvor mye er jeg usikker Her er det nok andre som har mere peiling. Men jeg tipper at du får et ubetydelig spenningfall hvis starteren er inntakt (0,2 volt?), forutsatt at batteriet er fulladet
Mpowerman Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Pratet med GS om denne bilen i dag. De sa at det kun var ved strømmangel at bilen oppførte seg på dette viset, ikke ved defekt startmotor. De sa og at det var viktig å bruke startkabler bak i bilen, altså rett på batteriet da det var noen releer der bak som ikke fikk nok strøm ved å koble til foran. Skal forske litt mer på dette i morgen.
Mpowerman Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 Har prøvd nok en gang i dag med å koble meg på bak i bilen med samme resultat som før.... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå