Gå til innhold

Har vegvesenet lov og ta andre feil nor de er etterkontrol?

Sindreinrr
 Share

Anbefalte innlegg

Vart stopa i full teknisk kontrol.. og fekk mej time og feila ej fekk va

1) Felgane sto ikkje i vognkortet..

2) Fri eksos..

3) Bensin lukt..

Fiksa Fri eksos og bensinen va ein slange som lak

Nor ej for på visning fekk ej feila

1) 2 små hull i eksos rør..

2) Fjusking i motor..

3) Inpress på felger..

Fiksa hulla og fjusikinga av motor og fekk inpresset med han ej kjøpte bilen med..

Etter kontroll fekk ej feila

1) Mangla ein julbolt..

2) Handbreken..

3) og inpresse på felgane va ikkje godkjent fordi ej må ha papir fra frabriken!..

Har vegvesenet lov og ta andre feil på etter kontrol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har dem lov til det, men som regel skjer det sjelden siden de fleste feil blir oppdaget på den første kontrollen og det er sjeldent det kommer opp flere feil på etterkontrollen..

Du har ikke vurdert å sjekke over bilen din _litt_ nøyere før du drar på neste etterkontroll..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg noen gang skal inn i løvens hule med noen av bilene mine skal jeg i det minste gidde å se over hjulbolter, eksos osv..

Du ber nok litt om at de går over bilen din nøye.

Om dem har lov eller ikke er jo ganske enkelt da, er jo jobben dems!

Men har sett det er stor forskjell på om du drar dit f eks for å godkjenne senk frivillig kontra å komme med en mangellapp, uten hjulbolt osv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå egentlig hørt at de ikke har lov til det, men at de i teorien kan stoppe deg med en gang du kjører ut porten og gi deg ny mangelapp da.

Forresten er det bare en ener feil på eu om man mangler under 25% av hjulboltene (om jeg husker riktig) i vertfall er det ingen big deal om man mangler en bolt om man har 5 bolters felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott at de er så strenge og pirkete jeg! Det er utrolig mye rart som ruller på norske veier, alt fra hjemme-mekk til gammalt skrot. Man blir skremt når man hører om alt det rare folk gjør med bilene sine. Noen tror tydeligvis at hvis det lar seg gjøre, så er det lov.

Skal man på kontroll, da sjekker man gjerne bilen i forkant, og stiller ikke med manglende hjulbolt osv. Greit at man ikke går over hvert hjul hver dag, men man sjekker jo gjerne innimellom at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er på etterkontrolle på eks en EU kontroll. har de IKKE lov til å finne nye feil vis ikke det er fare for liv :P

Så hvis de finner noe som ikke er alvorlig, men allikevel en "feil", så trenger de ikke varsle eier om dette? Jeg hadde faktisk bare blitt glad, så får jeg fikset alt på bilen som trenger å fikses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er på etterkontrolle på eks en EU kontroll. har de IKKE lov til å finne nye feil vis ikke det er fare for liv :P

Så hvis de finner noe som ikke er alvorlig, men allikevel en "feil", så trenger de ikke varsle eier om dette? Jeg hadde faktisk bare blitt glad, så får jeg fikset alt på bilen som trenger å fikses!

stemmer, ikke din feil at de ikke klarte å finne alle feilene første gang, hvorfor skal du bli belaste og må bestille en ny etterkontroll.

Heldigvis gikk begge bmw'an igjennom med 0 feil nå i høst :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, ikke din feil at de ikke klarte å finne alle feilene første gang, hvorfor skal du bli belaste og må bestille en ny etterkontroll.

Heldigvis gikk begge bmw'an igjennom med 0 feil nå i høst :applause:

Åja, sånn å forstå! :wink:

Tenkte mer på en sånne småfeil som man kan fikse selv uten å måtte kontrollere i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...