OLEZZ Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Hei. Skulle skifte toppakning på en m50b25 ettersom det var dårlig komp på syl 1, og det hørtes ut som det blåste komp ut. Hadde rundt 4 i komp på 1ern. Når toppen var av så det slik ut på både topp og stempel. Ser nesten ut som tenningsbank, men det var på et litt uvanlig sted. Noen som vet hva som kan ha skjedd?
tordah Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 uansett hva det er, så ser det ikke bra ut. er det bare på det ene stempelet?
Kristian H. Foss Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 uansett hva det er, så ser det ikke bra ut. er det bare på det ene stempelet? Ja, kun syl 1.
Tom K Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Din motor har spist noe hardt. Det tror jeg også
tordah Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Din motor har spist noe hardt. Det tror jeg også +1 sjekk i katalysatoren om det kanskje ligger noe spon ellerno der? se over ventiler og innsug og hele toppen, en hard dings dukker ikke opp fra intet.. er det mye riper i sylinderveggene?
KalMar Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 se om tennpluggen din er hel. Studer den nøye.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 De er helt fine, samme med ventiler og seter. Svarer litt for OLEZZ her siden vi tok den av sammen.
MotorViagra Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Har denne gått som sugemotor eller turbomotor? Og hvordan er toppen på samme steder?
takaasen Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Plastik biter, insugs deler, eller andre fremmede gjenstander lager slikt hekkan. Da ser veld toppen likdan ut da, på syl 1. nytt stemple må du garentert ha. men sylinder veggen kan også ha blit skadet. en honig er ikke å se bort ifra heller. Ventilene kan ha blit skjeve også, ikke lett å se uten å ta dem ut. Hadde en m43 med en skrue i innsugs ventilen så helt fin ut men ventile var skjeiv når jeg tok den ut
henry Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Vært borti et slikt tilfelle før, der hadde ventil-styringen smuldret opp (mest sannsynlig som følge av varmkjøring av motor en gang i tiden) Har du noen av "fremmed-legemene" så sjekk om de er magnetiske, er de det er det stor sansynlighet for at det er styringene som blitt smuldret opp til små partikkler og lagt seg mellom stempel og topplokk. Få stempelet i øvre død-pung og puss av løse grader osv, litt vanskelig å si uten å ha sett dette, men ikke dermed sagt du trenger bytte stempelet forde. Stygg overflate har ingen teknisk betydning for motoren, kun riper/grader osv som er farlig, og selvfølgelig at det ikke stikker opp høye "hakk".
OLEZZ Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Denne har gått som sugemotor. Toppen ser likedann ut på samme sted. iom at sylinderveggen er fin så går det kanskje ann å slipe ned litt av de gradene som stikker opp fra stempelet, og planslipe toppen. Det vil fortsatt bli smått porete, men er ikke sikkert det har noen voldsom teknisk betydning.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Kan heller ikke se at ventilene har vært borte i noe, så de er nok rette ennå. Har aldri stoppet opp denne motoren, kun demontert fordi den lekker tydelig ut komp.
hao Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Kan heller ikke se at ventilene har vært borte i noe, så de er nok rette ennå. Har aldri stoppet opp denne motoren, kun demontert fordi den lekker tydelig ut komp. Du nevner ikke hvordan toppakning er. Men det er jo en årsak til lav komp. Da er det jo 3 muligheter for feil her, sylinder/stempel som du mener er OK, toppakning som du ikke nevner, noe som jeg tar som et OK, og du står igjen med ventiler som ikke tetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå