GeRo Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 det er en M52 fra 1996, 2liter tipper jeg pga av den tynne lyftmassemåleren
GeRo Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 du har HELT rett "hao" M52 er dobbelvanos. dette er en M50 med singelvanos Tidlige M52 som denne har singelVANOS lik de sene M50 motorene, den har også sølvfarget toppdeksel noe bare de tidlige M52 hadde, man ser også at det er en M52 på oljepåfyllingen er fremme og det tynne innsuget.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 M50 og M52 har ikke likt innsug, altså som GeRo sier: M52.
Mikael-B Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 du har en M52B23 om den er lik bilde Betviler ikke din påstand her altså, bare er nyskjerig Hvordan ser man at det er M52. Trodde alle M52 hadde dobbel vanos? På M50 med singel vanos ser du at det er en duppeditt fram på toppen. Men motoren her har jo også en duppeditt? Vil det si at den har singel vanos og er en M52 M50TU ble levert med enkelvanos. M52 er enkelvanos det og, på samme måte som M50TU. M52TU er dobbelvanos, på samme linje som M54. Utifra bildet; siden du har metalldeksel foran ved vanos (sølvfarget) og M52 har plastdeksel, vil jeg tro det er en tidlig M52..
TDV Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 m52 kom vel med plasttoppdeksel. (svart) menn innsuget synst eg ser ut som ett m52. m50 m52 men ken veit. m52 motor med m50 toppdeksel. m50 motor med 52 innsug? haha oljefilterkoppen er av aluminium (m50) m52 har plast
bmw530i Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 da lærte jeg noe nytt jeg mente i begynnelsen det var M52 grunnet innsuget
rookie Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Men det står ikke noe VOLUM ?? på motorn ? 2.0 ellerno på blokka
Kristian H. Foss Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Mener å huske det skal stå f.eks 2,0 på innsug-siden av blokka, sjekk der.
TDV Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 sjekk motornummeretditt som står på venstresida av motoren frammom motorfestet. trur eg http://images.bimmers.no/files/t6r0255ms5kluv49npaj.jpg
rookie Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Hvor på nettet får jeg skrevet det inn og skjekka ?
TDV Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 ta bilde av det om du har mulighet so skal vi alltids finne det ut:P
///Naitsirk Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Dette er en m52..ferdig snakka. Man kan skille mellom 2 liter og 2,5/2,8 med å ta en rask titt på lmm. Da 2,0 bruker 2,5" lmm mens 2,5/2,8 bruker 3"..for å skille mellom 2,5 og 2,8 må man lese av motorkoden som står på blokka under innsuget rett over skille mellom bunnpanne og blokk..Koden til 2,8 er 286S1, Koden til 2,5 er 256S3 og Koden til 2,0 er 206S3
TDV Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 har ikkje m52 plast toppdeksel då? de har då alle m52 eg har vert borti. men syns innsuget er m52 vertfall. men oljefilterdeksele er m50. i følge bmwfans kom de tidligeste m52 med alutopp på oljefilteret. så er nok m52. alublokk eller stålblokk. enkelt å grett.
hao Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Dette er en m52..ferdig snakka. Man kan skille mellom 2 liter og 2,5/2,8 med å ta en rask titt på lmm. Da 2,0 bruker 2,5" lmm mens 2,5/2,8 bruker 3"..for å skille mellom 2,5 og 2,8 må man lese av motorkoden som står på blokka under innsuget rett over skille mellom bunnpanne og blokk..Koden til 2,8 er 286S1, Koden til 2,5 er 256S3 og Koden til 2,0 er 206S3 OK. M52 Men? Det vil da si at M52 har dobbel vanos og en duppeditt da
TDV Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 m52 kom med både enkel og dobbel vanos. dobbel vanos er det en lik kul på eksoskammen som denne har på innsugskammen. veit du om det er alu blokk eller stål blokk. m52 har alu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå