Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, den kutter plutselig ved full gass på høytturtall. Det skjer ikke hver gang jeg trør fjøla men ofte nok til at det blir irriterende.

Noen som har noen forslag til hva dette kan være?

Skrevet

En kamerat har akkurat bygget om en E30 touring med samme motor, og har nøyaktig samme problemet. Det er nesten som man slår av og på tenningen i et like sekund :)

Turtelleren virker ikke, men tipper kuttingen begynner på ca. 4000rpm og full gass. Halv gass går fint, da drar den helt til sperra.

Har bytta div. uten at det gjorde noe forskjell: veivsensor, tps, lmm, hjerne, coil, coil-kabel... :roll:

Skrevet

Det er ikke sprekk i innsugsbelgen eller noe falskluft?

Kan være lambdasonde,kamsensor....

En diagnose hos Bmw kan spare deg for tid og penger :wink:

Skrevet
Det er ikke sprekk i innsugsbelgen eller noe falskluft?

Kan være lambdasonde,kamsensor....

En diagnose hos Bmw kan spare deg for tid og penger :wink:

Kunne vell kansje stukket hodet innom å hørt om de kunne tatt en diagnose, de tar vell ikke mange kronene for det..

Skrevet

Fikk ikke tatt noe diagnose..

Lurer litt på hva dette kan være, når bilen er kald kan jeg dra turtall med jeg orker.

Men når den er varm så kutter den ved 4000-4500 ca, Ikke hver gang med som oftest.

I sving blir den værre.

bensinpumpe problem?!

Skrevet
Fikk ikke tatt noe diagnose..

Lurer litt på hva dette kan være, når bilen er kald kan jeg dra turtall med jeg orker.

Men når den er varm så kutter den ved 4000-4500 ca, Ikke hver gang med som oftest.

I sving blir den værre.

bensinpumpe problem?!

Var akkurat det jeg hadde tenkt å nevne når jeg leste nedover tråden her. Sikkert ikke dumt å bytte bensinfilteret heller, dersom det er lenge siden det er gjort :wink:

Skrevet

Regner med du har prøvd med full tank? Jeg har akkurat samme problemet som sagt, har byttet bensinfilter og fyllt full tankt. Hvis jeg holder halv gass opp til 5000, så kan jeg holde fullt på sperren så lenge jeg vil.. selv med motstand ( i sladd).

hvis jeg holder full gass mens den kutter, smeller det høyt i potten, så regner med den får bensin, men ikke tenning.

Skrevet

Dette problemet har jeg også, er også plaget med soting på tennplugene, kan ikke kjøre lenge før de må pusses eller skiftes.. Så besin skal den få, surkler og smeller i potta ja! :) Skiftet LMM, men ingen nytte...

Kan det vere hjerne skade?

Skrevet

Sleit med detta på gamle bilen også... men da var d tanken som var problemet.. d legger seg ett lag på innsiden i tanken over noen år, og så begynnte dette å løsne i store flak, som igjen smuldra seg opp, og la seg i pumpa.. da får den ikke fram nok bensin, og den får de symptomene som blir nevnt her.. og tro meg, detta gikk lenge før jeg fant ut! for pumpa går jo som normalt, og bensin kommer fram osv, men når pumpa blir varm, og man begynner å få litt fart på bensina som kommer i retur, sånn at d blir trykk i tanken, da går d skeis... på min hverfall da :) så tror jeg vil prøvd ei anna pumpe, bare for og ha gjort d.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...