Erik_S Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 koble av lambda og se om kuttinga gir seg..har hatt dette problemet ofte med gåen lambda Dette har jeg prøvd, ingen forskjell. Får prøve å bytte bensinpumpe
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Jeg hadde samme greia med min bil. Der var det rett og slett dårlig kontakt til bensinpumpereleene i motorrommet. Tok diagnose å syrte lenge med å finne ut feilen, diagnosen sa bare gåen tomgangsregulator. Jeg fant feilen med at jeg lot tenninga stå på slik at jeg hørte at det summet i tomgangsregulatoren. Så begynte jeg å rote i ledningene. Pluteslig falt tomgangsregulatoren ut og inn når jeg bevegde litt på ledningene til bensinpumpe releet.
Arban Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Kan Dette resultere i at motor går bare på 4-5 sylindrer??? Bensinpumpa og pumpe releet.. Kan det vere hjerneskade, om dysene sper på med mer fuel og den ikke får rette blandinga med luft? Lekkasje i dyser?? Takker for svar..
Aksdal Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Det som er snodig med min er at den kutter på akkurat samme turtall med akkurat samme belastning hver gang. Nå er motoren på vei oppi en anne e30, blir spennende og se om det er samme der..
Arban Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Har netopp tatt Diagnose på min M20 B25, der det kom opp feil på lambda sonde, noe som ikke er montert, men det virket som man skulle få opp det meste innen elektronikk på facelift motorene vertfall.. slettet feilen, men ikke noe bedre.. Stillte CO, så nå kan jeg hvertfall drage til turtallsperre hver gang, men kutter fremdeles, uavhengig av hvilke turtall, like gjerne på 2000 som 4000... tenningsbank ledningen skal vere ny... Noen som vet?? tett før Ny topp med tilbehør....
KalMar Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 tenningsbank ledning på en M20 ??? Mener nå at det ikke kom banke føler på noen M20 motorer. Er ikk veivaksel/trigger føler du mener ? Men har du prøvd å bytte hjerne ?
Arban Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 ja skal vere tenningsbank føler, ledning i fra syl 6 Har ikke prøvd å bytte hjerne. Er ikke dyser som kan vere fucked da?
Aksdal Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 hvor på motoren sitter dette tenningsbanke sensoren på motoren din? Ingen m20 ble levert med dette orginalt. På m20 er det samme feilkode på lambda som luftmengdemåler, så begge deler bør byttes å prøve. Hvis det skal være dysene, så kan den ikke kutte brått, da må den bare fjuske, med mindre ALLE dysene kutter samtidig, men da er det nok noe eletrisk som styrer dysene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå