Gå til innhold

e36 Alpine hvit, Orginalt Alpina B3 interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

du kan men da bør du vite ca hvor mye olje som skal på sånt at du ikkje sløser mye olje. det skal fylles til det renner ut av påfyllingshullet. :D

edit er det manuel eller automat? vis det er manuel så er det 2 plugger en for påfylling (står på siden) og en for tapping(står på undersiden). automat er jeg ikke helt sikker på disse bilene

• Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet
du kan men da bør du vite ca hvor mye olje som skal på sånt at du ikkje sløser mye olje. det skal fylles til det renner ut av påfyllingshullet. :D

edit er det manuel eller automat? vis det er manuel så er det 2 plugger en for påfylling (står på siden) og en for tapping(står på undersiden). automat er jeg ikke helt sikker på disse bilene

Det er automat, fant litt info vist det stemmer.

Tappe ut olje via bunnpluggen, skrur ut bunnpanna, bytter filter + pakning, skrur på plass.

Fyller på ny olje via tappethullet, pumpes inn.Så må den settes i gir 2,3,4, D og R,N , så oljen fyller hele kassen. Etterfyller.. kjører så en tur så motor / girkasse blir driftsvarm, og etterfyller så enda en gang til det renner over.

Hmm det hørtes ut som det kanskje er best og få tak i ei olje presse, men det gjør ingen ting jeg må vist bestille filter og pakning uansett så jeg får gjøre litt andre ting i mellomtiden.

Skrevet

Det er automat, fant litt info vist det stemmer.

Tappe ut olje via bunnpluggen, skrur ut bunnpanna, bytter filter + pakning, skrur på plass.

Fyller på ny olje via tappethullet, pumpes inn.Så må den settes i gir 2,3,4, D og R,N , så oljen fyller hele kassen. Etterfyller.. kjører så en tur så motor / girkasse blir driftsvarm, og etterfyller så enda en gang til det renner over.

Hmm det hørtes ut som det kanskje er best og få tak i ei olje presse, men det gjør ingen ting jeg må vist bestille filter og pakning uansett så jeg får gjøre litt andre ting i mellomtiden.

du kan fylle igjenom peilepinnehullet på kassen. kan ver at det går raskere en å pumpe det inn.

Skrevet

Har ikke peilepinne så venter bare til kassen er montert og ordner ei olje pumpe.

Pusset og lakket.

dxzsi8ijwq1y7ewxhw5g.jpg

1zn1ykcor5hfnnc20rvw.jpg

Nå skal jeg ut og montere :D

Skrevet

Fikk montert alt på den ene døra.

0hus23pab3hf6zhxbicu.jpg

Alle lister montert på denne siden og vinduer er på plass.

nupawjv5jqacfzyvs5j8.jpg

Fikk ikke klipset på vinduet for vindusheisen står litt for høyt, er fri for strøm på batteriet

og har lånt bort batteri lader :( har derfor ikke fått gjort meg ferdig, var rå klar for og se om

vinduene virket siden det ikke var motor montert i dørene fra før.

0tv5wg1m5ww9kxgrubbt.jpg

Samme på denne siden.

fqv6uy09gnmf68umeyc1.jpg

Lister og vindu på plass.

kgyx6k661zaxerrff0i1.jpg

Skrevet

Må si æ føle mæ litt skydi i den stoppen ja #-o får c om kansje batteriladern din kommer i mårra :) visst frøkna gidde å kjøre på dritt føre,evt får d bli mandag når du kommer til byen,,men c muligheten i d..en hal dag å skru scooter,,hehe

Skrevet
Må si æ føle mæ litt skydi i den stoppen ja #-o får c om kansje batteriladern din kommer i mårra :) visst frøkna gidde å kjøre på dritt føre,evt får d bli mandag når du kommer til byen,,men c muligheten i d..en hal dag å skru scooter,,hehe

Ikke noe problem kommer til byen på mandag, har litt deler jeg skal se om det går og få tak i så jeg slipper og bestille. Det er jo mildt og trasig føre ute og har meldt det enda i mange dager det gikk et stort ras på andre siden i dag, trur heller jeg skal sette kåpa på biken var jo bar asfalt til vollan par dager til no så er det bart hær å :shock::lol:

Skrevet

Da har jeg fått motor inn i garasjen med hjelp :D men det har regnet noe jævlig så har og fått en del vann inn, morgen dagen begynner med og rydde og lede bort vann #-o når det er gjort så skal jeg få byttet konverter.

7d4lvcx7udw95622q63g.jpg

Har tatt ut inner glass på lyktene, skal kjøpe noen brukte orginale så vil jeg ha dobbet med inner glass

tilfelle jeg vil ha gule eller smoke.

guysiq150xr3uys7eswc.jpg

Skrevet

Fikk ikke gjort noe i går det var på nytt masse vann inn i garasjen, så har prøvd på nytt og lede vannet bort blir jo bare midlertidig men håper det funker til jeg har fått bilen ferdig. Skal ordne rør i bakken til sommeren så jeg slipper dette neste vinter.

l1yvpi3h98az2278m65v.jpg

Håper på og få konverter, girkasse og mulig motor montert i løpet av kvelden [-o<

Skrevet
sover du aldri? :P ser bra ut detta! e litt misunnelig på så reint motorom :D

Hehe joda sover litt av og til men blir litt skruing på kveld/natterstid. Motorrom er rent, men motoren kunne trengt seg en litt bedre vask,hadde ikke noe bra utstyr til det, så får ta en bedre motor vask med tiden. Fikk vasket det verste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...