karaba Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Har nå fått det velkjente problemet med tett drenering fra panorama soltaket og fullt av vann i elektronikken (har en E61 facelift) . Bilen har nå stått inne snart en uke og BMw verksted bytter noen av "boksene" + alle kontaktene til de andre boksene (ca 50 stk) da det var irr på disse. Det jeg er redd for nå er at det og bare bytte kontaktene og ikke selve elektroboksene bare gjør at problemer vil komme senere da vann og elektronikk ikke er noen god kombinasjon. Hva mener dere holder det kun å bytte de boksene det er funnet feil på og kun kontaktene på de andre (det er tross alt irr på kontakene noe som tyder på at de har stått i vann)? Var heldig da garantien ennå ikke var gått ut, men hva skjer neste gang dreneringen går tett Har nå hatt bilen inne x-antall ganger etter at jeg kjøpte den for 6 mnd siden pga av forskjellige ting, er i grunn veldig skuffet over kvaliteten og vurderer å kvitte meg med hele bilen da den står mer på verksted en den er på veien Takker for alle råd dere kan komme med på hva jeg bør forlange og hvordan en oversvømming av baggasjerommet kan hindres til senere! (Og jeg vil vite hvilken idiot hos BMW som synes det var lurt å legge elektroniske bokser i bunn av hjulbunnen og hjulbrønner) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Bumper denne. Jeg har en bekjent som nettop fikk samme problem med tett drenering og masse elektronikkfeil. Hvordan gikk det med denne saken? Er det andre som har erfaringer, både i forhold til garanti og forebygging av problemet? Siden dette virker som et velkjent problem, lurer jeg også på om BMW har prosedyre for å håndtere slik feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F 11 Skrevet August 10, 2011 Share Skrevet August 10, 2011 Er det noen andre som har rengjort drenering og har litt tips og evt. bilder?? Forebygging er vel stikkordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagsfjord Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Det samme skjedde med meg nylig, har lekket vann inn i bilen (E91) over lang tid grunnet tett drenering til panoramatak. Det som sjokkerer meg mest er at BMW er godt kjent med disse feilene som har eksistert siden 2005. BMW løser ikke feilen og informerer ikke men prøver å holde hele greia hemmelig og dytter regningen over på kundene. Det er jævlig provoserende at de prøver å unndra seg ansvar på en slik måte ved å vente til bilene er utenfor garanti og reklamasjon. Jeg fikk en regning på 17108 kr, vet om andre som har hatt mye større regninger enn det. Noen måneder tidligere måtte differensialen byttes med en kostnad på vel 18000 kr, det også en svært kjent feil BMW ikke har tatt ansvar for på E90 og E91. Jeg er mildt sagt fly forbannet på BMW !! Jeg vil fraråde enhver person å kjøpe BMW, kvaliteten er ikke god. Men det aller verste er at de rett og slett lurer kundene sine! Skandaløst Dette er noe for bilbladene å skrive om. BMW = BigMoneyWasted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenhornet Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 (endret) - Endret August 19, 2022 av greenhornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimeyh Skrevet September 28, 2015 Share Skrevet September 28, 2015 (endret) sent svar for de som evt. vil vite hva man kan gjøre med denne saken, men... Jeg har i skrivende stund min bil inne hos Bavaria for samme feilen. Vannlekkasje grunnet tett drenering i panoramatak. taksten endte på den gyldne sum av 35 815,- + 3200,- for jobben som var årsaken til skaden, altså ned med taktrekk, tørking av vann osv. Det positive oppi det hele her er at skaden på 35 815,- ble dekket av forsikringsselskapet under "brann" grunnet kortslutning. Dvs at det var kun 2000,- i egenandel og ingen bonustap. Sikkert veldig kjekt å vite for noen som havner i samme situasjon Edit: dette endte på totalt 56 000,- til slutt! Endret Desember 23, 2015 av Kimeyh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgesenchristian Skrevet Mai 16, 2016 Share Skrevet Mai 16, 2016 Hei hvilket selskap har du . Har samme problemet men if mener det er konstruksjons feil fra BMW . Hva skal jeg gjøre er litt fortvila for kommer nokk opp i samme sum som deg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimeyh Skrevet Mai 17, 2016 Share Skrevet Mai 17, 2016 Har forsikring hos Enter Forsikring. I teorien så er jo dette en dum patent av Bmw da jeg ser at det er mange som ender opp med dette problemet. Men hvis noens bil brenner opp grunnet en "blemme" hos produsent, skal vel ikke kundene lide for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå