sector59 Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Trengte en hobby/utfordring og kom dermed på å turbo konvertere en original bmw 325i og ta ut en effekt økning på 350% som utgjør samlet ca 700hk i motor, og 600hk på hjulene. Å hente ut effekten er en ting å få det til og vare er en annen. Her er det mye faktorer å tenke på, og lite tilgjengelig informasjon å oppdrive. Så må bruke hodet like mye som hendene for og unngå en kostbar lærdom på hvordan det IKKE skal gjøres. Effekten er en ting men hoved målet er at bilen skal komme fra A--->B på kortest mulig tid, dermed er det mange faktorer på kaoseriet som spiller like mye/mer inn en effekten. F.eks få effekten fra motoren ned i bakken. Alt som er beskrevet/tatt bilder av er gjort selv. Er noe arbeid jeg satt vekk, men da er det opplyst. Håper dere finner det interessant og kom gjerne med innspill vis det noe dere mener kunne blitt utført annerledes/bedre. Chassie/eksteriør *Kappet og forsterket hjulbrønn og batterikasse *Punket støtdemper-tårn *Helsveist takluke *Sveist inn stål breddere *Forsteket diff-oppheng *Fjernet batteri-plate fremme *Komplet M-opptikk + IS Gt spoiler *Carbon panser *Glassfiber-skjermer Motor spec: (Ikke bygd) *Cp stempler (8.5:1 teoretisk) *HPO 135mm råder *VAC MLS topp-pakning/Evt. Orginal og tråd *ARP bolter/studs i topp, rammebukker å svinghjul *Ny olje pumpe, strammer, føringer, kjeder, pakninger etc. *Flow forbedret M52B25/28 vanos topp *Individuelle spjeld *S50 plenum *M50b25 blokk * M52B28 veiv Motorstyring: *vi-pec v44 sprut (wasted-spark) *vi-pec ladetrykks-regulator *EBP *MAF *MAP *MAT *Bremi 115r coiler *550cc dyser *K044 Eksos system: *Egen-produsert manifoild *3"rustfritt eksos *Tial 44mm wastegate *Garret GT3076R BB. med 0.82 avg. hus Drivverk: *M3 3.0 diff *ZF gearkasse *328 drivaksler *6-pucka spec lamell *Sachs trykkplate *Fidenza chromeoly svinghjul Understell: *Brembo 320/290mm *Bilstein pss ( 8 ) *M3 3.2 krengning-stag *Camberjustering-stag *hyd. håndbrekk (ikke montert) *Powerflex foringer over alt Bilder fra kaoseri arbeid:
Bmweee Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Så ikkje dumt ut det her.. Jammen bra med arbeid du har lagt ned i bare karosseri iallefall!
OLEZZ Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Du bør forresten gå for cooperring gasket som er på ppf. Skal visst være veldig bra ifølge ppf. Det er noe tilnærmet pyramideringer, men man slipper maskinering.
sector59 Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Skrevet Februar 2, 2011 Før: Knekt bolt til bærebru: Etter:
sector59 Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Skrevet Februar 2, 2011 Du bør forresten gå for cooperring gasket som er på ppf. Skal visst være veldig bra ifølge ppf. Det er noe tilnærmet pyramideringer, men man slipper maskinering. Har allerede spor til tråd, å o-ring+org. Bmw topp-pakning er god for 1.6bar i lengden tåler også høyere temp enn hva Mls gjør. Men er det noen som har kjørt med kopper-ring pakning en sesong å to som sier det samme, eller er det kun PPF som sier det?
thomascr Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 kånge prosjekt! Kjekt me sånner " lokal " prosjekter=)
persa1993 Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 hallo! er planen å få den godkjent av biltilsyne ?
VegarVS Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 så jo veldig bra ut! gleder oss til fortsettelsen
stianw Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 såg bra ut dette, er det golf buer du har sveisa inn?
sector59 Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Hva helga ble disponert til : Prøve montert Sparco stoler: Sota ruter: For skitten : Bedre:
sector59 Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 kånge prosjekt!Kjekt me sånner " lokal " prosjekter=) Pent arbeid! så jo veldig bra ut! gleder oss til fortsettelsen Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå