Gå til innhold

E-36 Sedan M50B28 Turbo (Div motor operasjoner)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trengte en hobby/utfordring og kom dermed på å turbo konvertere en original bmw 325i og ta ut en effekt økning på 350% som utgjør samlet ca 700hk i motor, og 600hk på hjulene.

Å hente ut effekten er en ting å få det til og vare er en annen. Her er det mye faktorer å tenke på, og lite tilgjengelig informasjon å oppdrive. Så må bruke hodet like mye som hendene for og unngå en kostbar lærdom på hvordan det IKKE skal gjøres.

Effekten er en ting men hoved målet er at bilen skal komme fra A--->B på kortest mulig tid, dermed er det mange faktorer på kaoseriet som spiller like mye/mer inn en effekten.

F.eks få effekten fra motoren ned i bakken.

Alt som er beskrevet/tatt bilder av er gjort selv. Er noe arbeid jeg satt vekk, men da er det opplyst.

Håper dere finner det interessant og kom gjerne med innspill vis det noe dere mener kunne blitt utført annerledes/bedre.

Chassie/eksteriør

*Kappet og forsterket hjulbrønn og batterikasse

*Punket støtdemper-tårn

*Helsveist takluke

*Sveist inn stål breddere

*Forsteket diff-oppheng

*Fjernet batteri-plate fremme

*Komplet M-opptikk + IS Gt spoiler

*Carbon panser

*Glassfiber-skjermer

Motor spec: (Ikke bygd)

*Cp stempler (8.5:1 teoretisk)

*HPO 135mm råder

*VAC MLS topp-pakning/Evt. Orginal og tråd

*ARP bolter/studs i topp, rammebukker å svinghjul

*Ny olje pumpe, strammer, føringer, kjeder, pakninger etc.

*Flow forbedret M52B25/28 vanos topp

*Individuelle spjeld

*S50 plenum

*M50b25 blokk

* M52B28 veiv

Motorstyring:

*vi-pec v44 sprut (wasted-spark)

*vi-pec ladetrykks-regulator

*EBP

*MAF

*MAP

*MAT

*Bremi 115r coiler

*550cc dyser

*K044

Eksos system:

*Egen-produsert manifoild

*3"rustfritt eksos

*Tial 44mm wastegate

*Garret GT3076R BB. med 0.82 avg. hus

Drivverk:

*M3 3.0 diff

*ZF gearkasse

*328 drivaksler

*6-pucka spec lamell

*Sachs trykkplate

*Fidenza chromeoly svinghjul

Understell:

*Brembo 320/290mm

*Bilstein pss ( 8 )

*M3 3.2 krengning-stag

*Camberjustering-stag

*hyd. håndbrekk (ikke montert)

*Powerflex foringer over alt

Bilder fra kaoseri arbeid:

qzzw3iv5ks8x47uydwsy.jpg

yj03p72mduvj40g0h3d2.jpg

dtvde27faf2tr42isj66.jpg

33eclwg6c9vp53l0bjtt.jpg

sxlh1mc6nom0t38cxlk8.jpg

b2efongcmpo2i2uueuua.jpg

rwttivjjwy22t982ce4f.jpg

uvyixy4epgss8yamoz16.jpg

y3thvjzu99p3t6lsn2b0.jpg

nyqw1gt8sg0idjms5hzj.jpg

56z9oisre9wjkutbq7yx.jpg

7e8claier3d2xpmdea92.jpg

kia3qopb3cyo0memgntd.jpg

cjtx6trjlwq4pv7f805c.jpg

rh88mjyfs79y7pefnrq0.jpg

2g91kbptr4ar0kwzv7ct.jpg

sgpglay6r19mvbkwi0hd.jpg

fqtuuvql1svjdr19zwtc.jpg

p43dj272eodxvehhniu2.jpg

cal15uszg3iyn9lv316e.jpg

oftsff80jhwnrqg6z4zg.jpg

atvz4atzoon3rbqeyn8h.jpg

33ew3sit0ril5wh3w0mr.jpg

0p3fahzodivmv7n6n0do.jpg

yvetenbpsqpjy153ptto.jpg

efk1joyzb2esvydrcauu.jpg

1g5mg6sz0qqufuqqd1rs.jpg

su4l3cn8c5pyqcm5csv9.jpg

ymzr3e9fhomi1zmh7sc6.jpg

vqye8qd6khlthuz79xz2.jpg

8q42ws79ils6k3iboyba.jpg

lsgvbu40c5f5q8cntvja.jpg

kredqinrcfmg8i52dhi2.jpg

83feu53zcifrln6h8p48.jpg

3fqqzv1ofhyejja5cz68.jpg

661dp42b9wq0d6m1qyna.jpg

hrstgavwb5mptq0ivfbd.jpg

mfn9mmbzgmauueb67i7d.jpg

fbbo1mgnzmpkkoz48yd2.jpg

s0mdr96wvcsjzg938jns.jpg

jpoe78nmk9k62yo0u7fl.jpg

0numu88v6eo3sc4pdxh8.jpg

pospg3a24pbrr6j5vp05.jpg

jqiqs8v9oqbybqfq1fxq.jpg

b9c0ory0depixc87n4ss.jpg

w1jfxrzhbp934vkqdafg.jpg

vzhs0s7n2kewwddle3am.jpg

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du bør forresten gå for cooperring gasket som er på ppf. Skal visst være veldig bra ifølge ppf. Det er noe tilnærmet pyramideringer, men man slipper maskinering.

Skrevet
Du bør forresten gå for cooperring gasket som er på ppf. Skal visst være veldig bra ifølge ppf. Det er noe tilnærmet pyramideringer, men man slipper maskinering.

Har allerede spor til tråd, å o-ring+org. Bmw topp-pakning er god for 1.6bar i lengden tåler også høyere temp enn hva Mls gjør. Men er det noen som har kjørt med kopper-ring pakning en sesong å to som sier det samme, eller er det kun PPF som sier det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...