toottoo Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Har en bmw 525ia 1994mod. Bilen starter å går fint men får den ikke til å kjøle som den skal.. Har byttet toppakning(var dårlig), har tatt ut, byttet termostat, hatt ute vannpumpe sjekket denne, har fått vannet te å gå igjennom sirkulajonspumpa men har ikke garanti får at den virker da.. Når jeg starter går alt bra virker det som.. Tempratur måleren følger ikke med, koker ved standartemp, ikke varme i varmeapparat, hvis jeg kjenner på radiatoren er den fortsatt kald ifra midten å ned, men varm oppe? noen som kan hjelpe meg??
toottoo Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Skrevet Januar 30, 2011 jaa har hørt det , men er jo vilt dritt å lufte dissa bilane da.. noen tips på det??
Snake____1 Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 jaa har hørt det , men er jo vilt dritt å lufte dissa bilane da.. noen tips på det?? Sett bilen i en bakke "liten helning", med snuten oppover. Løsne lufteskruen og fyll på vann til det renner rent vann ut lufteskruen. Ha TOLMODIGHET å fyll seint. Men det kan jo også være sprekk i toppen?
toottoo Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Skrevet Januar 30, 2011 ja kan det å.. er litt redd får det..
t.tharaldsen Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 prøv og luft an skikkeli først.. sett på full varme inni bilen og la motor gå mens du lufter (eller bare ha strøm på så pumpen går) og du kan koble utenom varmeregisteret hvis du ikke har prøvd det, e jo en mulighet at det er tett.
chipsenter1 Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 tror ikke pumpa sirkulerer mye med bare strøm.. holder en finger på luft om den ikke har kokt før bytte av toppakning
toottoo Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Skrevet Januar 30, 2011 joa har koka føre bytta av toppakningen også.. men noen som har en enkel måte å forklare å koble utenom varmeregisteret..
t.tharaldsen Skrevet Januar 31, 2011 Skrevet Januar 31, 2011 hvis eg ikke husker feil så går det 3 slanger inn med torpedoveggen.. en av de e inn og en av de e ut (tror det e mulig og se seg noenlunde til ka som e ka med logisk takegang) ta de av og sett noe mellom de (rørstump/slangestump) så de blir festet til hverandre.. dårli forklart så skulle vel kansje funnet et bilde
toottoo Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 ja veit hvem du tenker på prøve å fikse det
mygg318 Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Hadde akkurat det samme på min bil. Sett tenningen i posisjon 2, uten å starte bilen bare slik at pumpen går. Sett varme apparatet på og fyll på til det er tomt for luft. ha en bratt bakke hjelper absolutt på. Prøvde med motor i gang, men da fikk jeg ikke ut all luften.
richardw Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Dette skal funke hvis det er luft i systemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå