Kenni Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Leser litt forskjellig vedr de første modellene av X5 e53. Spesielt vedr gearkassene. Med en ramme på maks 300k så står X5 diesel høyt oppe på listen, men er noe usikker pga kvaliteten. Ser at noen av de som er til salgs har ny gearkasse. Er man da sikker e stund fremover? Noen som kan si noe vedr disse bilene? Hvordan er de ved passerte 200000km osv? Alternativt blir det 520-525dat e61 men som ikke er kjørt så mye som en X5 til samme pris.
JorgenM Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Diesel-versjonene før 2004 har vel en annen girkasse (annen produsent) enn bensin-versjonene. Det har vært endel problemer med de på diesel, men også på min 4,4 bensin er girkasse byttet ved ca 100.000km. Den har nå gått 190.000. Jeg anbefaler selvsagt bensin
Kenni Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 Ville nok også gått for bensin dersom jeg bodde i USA hvor prisen pr gallon er 2,5 dollar Liker ikke så høye drivstoffutgifter. En 3.0 bensin eller større, ligger vel på 1,5-1,8 pr mil. Og en diesel ligger på rundt literen og er også billigere.
JorgenM Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 En 3.0 bensin eller større, ligger vel på 1,5-1,8 pr mil. Å nei, min 4,4i bensin går på 1,2 per mil på blanda kjøring og 1,0 per mil på langkjøring. 3.0i ligger på det samme.
Kenni Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Hehe. Ser at det er endel forskjellig forbruk som er ute å går her. Det har jo med kjørestil, dekk etc. Har en på jobb som har en 4,8IS som ligger på 1,3 med vanlig motorveikjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå