Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt forskjellig vedr de første modellene av X5 e53. Spesielt vedr gearkassene.

Med en ramme på maks 300k så står X5 diesel høyt oppe på listen, men er noe usikker pga kvaliteten.

Ser at noen av de som er til salgs har ny gearkasse. Er man da sikker e stund fremover?

Noen som kan si noe vedr disse bilene? Hvordan er de ved passerte 200000km osv?

Alternativt blir det 520-525dat e61 men som ikke er kjørt så mye som en X5 til samme pris.

Skrevet

Diesel-versjonene før 2004 har vel en annen girkasse (annen produsent) enn bensin-versjonene. Det har vært endel problemer med de på diesel, men også på min 4,4 bensin er girkasse byttet ved ca 100.000km. Den har nå gått 190.000.

Jeg anbefaler selvsagt bensin :)

Skrevet

Ville nok også gått for bensin dersom jeg bodde i USA hvor prisen pr gallon er 2,5 dollar :-)

Liker ikke så høye drivstoffutgifter. En 3.0 bensin eller større, ligger vel på 1,5-1,8 pr mil. Og en diesel ligger på rundt literen og er også billigere.

• 2 weeks later...
Skrevet
En 3.0 bensin eller større, ligger vel på 1,5-1,8 pr mil.

Å nei, min 4,4i bensin går på 1,2 per mil på blanda kjøring og 1,0 per mil på langkjøring.

3.0i ligger på det samme.

Skrevet

Hehe. Ser at det er endel forskjellig forbruk som er ute å går her. Det har jo med kjørestil, dekk etc. Har en på jobb som har en 4,8IS som ligger på 1,3 med vanlig motorveikjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...