Gå til innhold

Ryggelys og Check i speedometer E30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har endel å gjøre på E30'en min, nå for øyeblikket er planen å få ryggelyset til å fungere og få bort CHECK i speedometeret.

Begynner med ryggelyset, kommer to ledninger ut fra kassen, disse hadde hatt en tur i akslingen fra kassen til diffen (mellomaksling?) og revet ledningene i to. Loddet sammen ledningen å satset på at det skulle fungere etterpå men nei.

Da lurer jeg på, hvordan fungerer bryteren for ryggelys? Hvordan skal det måles på bryteren på kassen? Får den pluss inn og sender plussen videre til ryggelys når den står i revers? Eller er den minusstyrt?

Angående CHECK i speedometeret, har dette noe å gjøre med at ryggelysene ikke fungerer? Eller at oljelyset i taket lyser da stikket til føleren mangler?

Hva må man gjøre for å få vekk CHECK lyset? Inn med data?

Skrevet

Trykk på knappen på Checkpanelet i taket, så skal lampa ved speedometeret slutte å blinke.

Oljenivåføleren må være tilkoblet, hvis ikke får du feilmelding i panelet i taket.

Skrevet

Okei, denne CHECK bryteren i taket er litt defekt tror jeg, men skal prøve å få trykka på den på ett vis. Så CHECK vil lyse når man får feilmeldinger/lys i taket? Jeg finner ikke stikket til oljesensoren i bunnpanna, hvor skal denne komme ifra? Ligger ikke i nærheten av hvor den skal være så lurer på om den er fjernet?

Skrevet

Ryggelys: Prøv ta ledingen som ikke kommer fra kassa å kortslutt da skal ryggelys lyse og feil meldingen være borte, hvis ikke ha du en gåen pære (eller noe annet)

Har du nivåsensor?? tror du har en eldre motor!

Skrevet

Skal prøve på dette, altså koble ut av girkassen og koble disse to sammen? Kan prøve dette imorgen om det blir tid.

Motoren som står i skal visstnok være byttet, og er forsåvidt utslitt, men har nivåsensor i bunnpanna, men stikket er borte, finner det ikke igjenn. Har også en spesiell bunnpanne hvor peilepinnen går ned i denne og ikke i motorblokka som den gjør på vanlige. Selvsagt er det sprekk i denne så den lekker. Så om noen har bunnpanne til M20B20 med hull for peilepinne i gi beskjed :-)

Skrevet

Sjekket litt med denne ryggelysbryteren idag, målte bryteren og det var gjennomgang når den sto i revers, loddingene mine på ledningene som var kappet i to var iorden. Pærene bak var iorden, hvor fortsetter jeg feilsøkingen?

Er det noen som har peiling om bryteren på kassen er + eller - styrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...