Gå til innhold

slett:)

Tronix520i
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har en slik 12 ventiler i min bil som er ødelagt, "hull i stempla", jeg kjøpte bilen slik og er da på tur til og bytte motor i denne bilen, men er det noen her på forumet som kan hjelpe emg litt og forklare og den prossesen når ejg skal bytte fra 12 til 24ventilers motoren?:). er det en enkel prosess elelr skal det mye modifikasjoner til?:), Takker for alt av svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har gjort akkurat det samme. Du må ta med girkasse, ellers vil denne stå skjeivt. Du kan sage om clutchhuse eller forandre traversen til girkassa, men enklast å få tak i girkasse som hører til 24v motoren.

Vist du bytter girkasse kan mellomakslinga vera litt annderledes med hardyen. Sjekk også at utvekslinga blir noke lunde. Der gjekk eg på ein smell, hadde vel 3000++rpm i 80km/t... :oops:

Den plata på torpedo veggen bør byttas, den som henge opp ledningsnette.

Litt styr å lodde om ledningsnette til da som er i bilen, men du kan sikkert finne ein guide til dette. Eg bytta ledningsnette fra under ratte og fram.

Eksosen er litt anderledes i forkant.

Meste parten er egentlig likt sånn sett, sikkert ein del som ikkje eg tok med. Begynner å bli ei stund sia eg gjorde dette :|

Tar forbehold med eventuelle feil eller mangler.

mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...