Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 93mod 316 som jeg har montert 97 mod M43B16 motor i, Problemet er at den kinner og jeg får gnist på sylinder 1,2 og 4 set forfra men ikke 3, dette kan jo være koilen som gjør, men pluggene er helt tørr når jeg tar di ut, så jeg regner med den ikke får bensin. Har sjekket at tur og retur er rett koplet. Vist det hadde vert startsperre som tullet ville jeg vel ikke fått gnist? Noen som har et forslag?

Skrevet

Sjekk om bensinpumpa får +12v, og hør om den starter. Tørre plugger tyder på at den ikke får bensin, hvis du har kinnet en stund.

Prøvd å bytte coil fra en annen syl for å sjekke om det er selve colien som er problemet?

Skrevet

Bensinpumpa går, har prøvd og flyttet om pluggledningene men ikke koilene, Får et set med koiler nå en av dagene så får håpe d hjelper, men d hjelper ikke på det problemet at jeg ikke får bensin, EWS`n styrer ikke insprøytnings signalet vel? Ikke vet jeg om det var EWS på den motoren jeg satte inn heller.

Skrevet

Hvis du har sjekket og er 100% sikker på at det ikke kommer bensin, så er det vel heller der problemet ligger. Blir ikke mye fyr uten bensin, uansett hvor mye gnist du har. Har du fysisk plukka av en slange eller noe og forsikret deg om at det ikke kommer noe?

Klikker bensinreleet når du vrir om tenninga? Vet ikke om det er akkurat likt oppsett på din, men det er som regel tre releer utenfor sikringsboksen, bensinreleet er ett av disse. Alle disse tre må funke for at du skal få start. Evt tvangsmate bensinpumpa med 12v, da har du iallefall bensin helt frem om pumpa funker som den skal, og kun dysepulsene som holder igjen.

Skrevet

Var nede i garasjen nå og da tok jeg et stunt og satte i DME`n fra en 94mod 318is motor som jeg har liggende, da ble d liv i motoren med en gang gitt :) Men åssen i pokker er det og ha en M42 318IS DME i en M43 316 motor ?????????

Skrevet

går den som smurt med denne er det jo ikke noe i veien for å bruke denne, kan vel kanskje hende det blir saftig blandig, prøv å kjør en tur og se åssen den oppfører seg da ?

Skrevet

Begge har Motronic 1.7 som utgangspunkt. Men en 318is kan ha ett

noe annerledes map sånn at de ikke vil gå opptimalt.

Skrevet

Det gjikk ikke helt optimalt nei :) Men d gjikk, den starter og går men ruskete på tomgang og skyter litt av og til når den blir varm, kansje d blir bedre når jeg får Lambdan :) Tviler men, Er det noen som vet vor man kan få kjøpt chip som fjerner Startsperra fra orginal hjernen?

Skrevet
Har funnet et par Uncoded hjerner på Ebay da, men når jeg søker opp nr så får jeg at di er til høyre styrte biler, er det forskjell på hjernen fra høyre til venstre styrt da?

er ikke 100% sikker, men det skal vel ikke ha noe å si på styreenheten, er vel ledningsmatter .o.l såm er annerledes lagt opp bare

Skrevet

Spørst om det ikke blir og bestille en på Ebay og prøve gitt :) Takk for hjelpen. Må si, har vert tråtti bruker av BMWCCN sidene i 13år, men det er litt mer trivelig herinne når man blir vant til et mer moderne fora :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...