Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ett par uker siden var jeg på eu kontroll på naf men en e36 320 m50, jeg fikk mangler på frontrute, høy db fra eksos(effektanlegg) og høy CO verdi (1.56%)

Etter denne kontrollen fant jeg ut at bilen bruker 1.5 liter på mila, i tillegg har den jaga litt på tomgang. Da tenkte jeg sikkert at det var lambda som var gåen(byttet for 70000km siden) jeg håper ikke katten er dårlig!

Jeg prøvde først å koble ut den gamle lambdaen for å testkjøre, jeg merket da INGEN forskjell... Ergo den var sannsynligvis gåen. Etter det monterte jeg ny lambda, bilen går jevnere på tomgang... Men er det noen enkelt metode for å sjekke om lambda fungerer som den skal? jeg kan måle bensinforbruk men det tar litt tid. Og kan den høye CO verdien skyldes lambdaen alene?

Jeg makter ikke å dra på etterkontroll med risk om ikke godkjent...

Skrevet
å fikse bilen er jo selfølgelig uaktuelt

Veldig mange her inne som kun er ute etter å lure seg igjennom eu kontrollen, fikse bilen er tydeligvis nedprioritert

Skrevet

høres ut som folk tror jeg er ute etter å lure meg igjennom... javel greit, jeg bare spurte om hva CO feilen kan være.

Har allerede bytta frontrute og har bestilt orginalt eksosanlegg. Og jeg håper da at lambda har fikset CO. ja jeg kan lure meg igjennom, men hva er hensikten uansett når bilen bruker 1.5 liter på mila...

Jeg spør om konstruktiv hjelp her...

Skrevet

Jeg vet ikke om du har tenkt på at det kan være feil tenning i pluggene?

Jeg hadde selv min 520i (e34) til EU kontroll og hadde nesten det samme problemet som du sier ang lamba og HC. Jeg har nå byttet plugger på bilen og skjekket om jeg har eksos lekasje, ingen lekasje heldigvis.

Pluggene som satt i min bil hadde nesten dobbelt så stort gap som de skulle ha... Nå høres det ut som motoren går bedre enn før... Har og gjort rent rundt lamba sensoren, fått vekk bøss osv som lå i filteret. Neste som skal gjøres er og ha på STP Completet System Cleaner som jeg har fått tips om pluss at jeg tar ett ekstra oljeskift. Så jeg håper at etterkontrollen vil gå bra, at bilen går igjennom.

Men hvis bilen din går bedre når den er kald enn når den er varm, så kan det kanskje være tempraturgiveren som er gåen. Men du bør uansett bytte plugger eller rense de når bilen har brukt så mye bensin over tid.

Skrevet

Ta en diagnose så får du svar på hva som er galt. Eller - du kan bruke mye penger på å bytte deler i hytt og pine ;-)

Tror forøvrig ikke det var deg det ble siktet til i forhold til å få feilene utbedret;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...