handsome Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Hei! Som topic sier, skal bygge om 318tds til 318i, noen som har erfaringer med dette? Mye som må byttes? Kan jeg bruke samme girkasse, tank, ledningsnett etc? Takk på forhånd!
///stian Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Ta ut glødepluggene Sett i tennplugger Fyll bensin Tut å kjør
handsome Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Haha.. Så simpelt? Eneste problemene er at tds motoren er gåen, så skal ha ned i en 318i motor, men lurer da på hvor "mye" som da må gjøres og byttes?
ehrnst Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 MYE må gjøres. jeg ville ikke gjort det. det er også vanskelig å få godkjent dette bytte
handsome Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Hvorfor skulle det være vanskelig? Om man bruker delene fra en 318i? Hovedspørsmålet er vel hvordan det er med tanke på el-nett? Noen som har tegninger på 318tds ledningsnettet og 318i ledningsnettet?
Tom K Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Tror jeg heller ville funnet en brukt dieselmotor gitt
-Erik- Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Tror jeg heller ville funnet en brukt dieselmotor gitt +1 Dette må da bli utrolig mye styr!
2000Touring Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Tror jeg heller ville funnet en brukt dieselmotor gitt +1 Dette må da bli utrolig mye styr! I utgangspunktet enig med dere her, men den 318tds motoren er ganske så dårlig har jeg hørt og lest en god del ganger. Men om man tar seg av motoren ordentlig, og er passe forsiktig, så tenker jeg den holder ganske godt også.
2000Touring Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Haha.. Så simpelt? Eneste problemene er at tds motoren er gåen, så skal ha ned i en 318i motor, men lurer da på hvor "mye" som da må gjøres og byttes? Hva mener du med gåen? Hva er problemet?
handsome Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Skrevet Februar 4, 2011 Problemet er vel at han som eier bilen idag ikke vet hva problemet er.. Etter en rask titt på motoren, så vi at den var noen ventiler som var skjeve. Og fikk tilbud om å kjøpe bilen for 10 000.. Kav strøken bil, ikke noe rust! Har en 318i som er relativt strøken motormessig, og tenker da at istedet for å kjøpe en ny tds motor (noe som viser seg å være jævlig vanskelig) så kan man reparere motoren.. Men vi vet jo ikke om det er mer som er gåent, og kanskje det blir dyrere enn det det ville vært å bytte over motor på den bilen.. Derfor jeg lurer på hvor vanskelig det er å bytte over den motoren, mtp. ledningsnett etc.
2000Touring Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Uten at jeg selv har sjekket; kan da umulig være så vanskelig å få tak i en slik motor? Snakka med Heggem eller? Han var jo ganske stor på dette før i hvertfall.
handsome Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Skrevet Februar 4, 2011 Heggem? Noe kontakt info på denne mannen?
2000Touring Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Heggem bil og deler lå på Viul før i tiden. Google eller gule sider er vel et tips... Evt så har du GBL bildeler på Skotselva.
ehrnst Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Gbl er bare surr. Kjøpte min tdsmotor fra Sverige jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå