Gå til innhold

Tips og hjelp til å sveise diff tråden!


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som nevnt av mange, så er det meget viktig å få rengjort diffen skikkelig, jeg sprøyta diffen full av avfetting, go brukte høytrykkspyler for å fått spyla den ren. Jeg sveiset bare med MIG sveis, husk å bruke høy varme slik att sveisen setter seg skikkelig, men vær obs så du ikke brenner istykker noe når du sveiser;) Det går vel an å knekke sveisede differ, er vel pinjongen som kanskje går i stykker først. Hadde liten diff fra e30 til og begynne med, kjørte en sommer med det og hadde da 2.5l i e30n, merket att diffen begynte å bli ganske sliten på slutten av sommeren, dvs begynte og bli rare lyder i den osv. Skal da sies att den ble brukt ganske hardt osv...... Ifjor sommer kjørte jeg med sveiset stor diff til e30, da me 3.5, virker som att diffen holder veldig bra, men problemet jeg får da er drivknuter som ryker, dette har nok noe med att drivknutene er noe underdimensjonert i forhold til motor(320 knuter).

Sveiset diff virker også veldig inn på kjøre egenskapene, går forsovet greit å kjøre 80kmt i sving osv på sommerføre, men blir ekkel og ustabil i høyere hastigheter, er også mye større sjans for å få en uventet sladd på f.eks vått føre osv..

På vinteren merker man ikke så mye til sveise sperren da man ikke holder så høy hastighet som på sommeren, men som på regnføre kan man ofte få uventede sladder hvis man ikke har lært seg bilen og kjenne, skal også legge til att man må passe seg når man girer ned da, rompa på bilen vil gli ut når det er glatt.

Men er du ute etter bil for å herje, så for all del, sveis;) men husk att bilen spiser dekk når man kjører med slik sperre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...