Spankus Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 hei, har bestemt meg for å sveise diffen på e34 520'n for å få rase litt mer. Så fint om noen har tips/bilder om hvordan dette skal gjøres på best mulig måte! Søkte litt innpå forumet men fant ikke helt det jeg lurte på. Gjerne tips til linker osv Ja, jeg veit å sveise diff er domt og bla bla bla. Men dere som skal klage på det kan ta dere en bolle. Linker til bra sveising av kardang: http://www.trampdrift.com/Forum/TD/showthread.php?p=48668 E34 1. 2. 3.
Mr.Silver Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 http://www.trampdrift.com/Forum/TD/showthread.php?p=48668
Morty999 Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 holder mye lengre enn en som ikke er sveiset hvertfall aldri hørt om noen som har knekt en sveisa diff faktisk
winchester Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 holder mye lengre enn en som ikke er sveiset hvertfall aldri hørt om noen som har knekt en sveisa diff faktisk Er mange her oppi som har knekt sine sveisediffer, men ikke pga. effekt , men dårlig sveis.
Morty999 Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 holder mye lengre enn en som ikke er sveiset hvertfall aldri hørt om noen som har knekt en sveisa diff faktisk Er mange her oppi som har knekt sine sveisediffer, men ikke pga. effekt , men dårlig sveis. da sier det seg jo selv.. sveis godt så raser det aldri..
winchester Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 holder mye lengre enn en som ikke er sveiset hvertfall aldri hørt om noen som har knekt en sveisa diff faktisk Er mange her oppi som har knekt sine sveisediffer, men ikke pga. effekt , men dårlig sveis. da sier det seg jo selv.. sveis godt så raser det aldri.. Jepp.
Joachim_M5 Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Jeg har sveisa diff og 640whp. Holder som faen den, men jeg har problem med knekkte stikkaksler igjen da.... men det har kun med effekt og tilton-kløtsj å gjøre.
ehrnst Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 nei, det har det ikke. hjullager og aksler får skikkelig bank med sveist diff uansett effekt og clutch. effektet gjør det bare værre:) skal du kun sladde på bane er det jo kurrant nok, men skal du kjøre fort eller kjøre på vei er det sveist diff noe skikkelig herk. uforutsigbart ved bremsing på girene er det også
Mikael-B Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Uansett; Når jeg har sveisa differ (Mest på offroad-biler, men er litt stor påkjenning der (store hjul, GODT tak inniblant osv. osv.)), så har jeg somregel pleid å lagt noe muttere nedi diffen, brukt mye varme/mating og få skikkelig gjennomsveis/innbrenning. Somregel har jeg sveisa med rørtråd, men fungerer fint med elektrodeapparat og MIG og.
Hans_O Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 bare forbered deg på at dekkene slites godt me ssveisa diff, uansett kjøring
orjan_eie Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Vil ikke drivaksler lett knekke med sveiset diff? Jeg har sveisa diff på min E30, og det kjennes ikke helt riiktig ut ved svinging ved normalt kjøring. Nå har jeg forøvrig satt på en vanlig diff..
winchester Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Jo, med sveiset differensial vil drivverket få unormalt mye og kraftigere påkjenninger.
orjan_eie Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Okei, sparer på den sveise diffen uansett i tilfelle det skal herjes litt eventuelt på vinteren.. Bare B20 så er ikke så mye gamp akkuratt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå