Jås Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Hei,noen som har noen tips til hvordan teste om disse gir signal slik de skal? Eller gir signal i det hele tatt?? Har problemer med å få gnist,og mistenker at det kan være noe med en av disse. Tenker da på nr 5 på bildet:
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Det er en induktiv sensor, hvis den er kobla slik som BMW sensorer som regel er skal det være 600-1500ohm mellom pin 1og 2 mot pin 3 skal det være uendelig. Denne sensoren vil gi en vekselspenning når du kinner på motoren (mellom pin 1 og 2)
Jås Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Det er en induktiv sensor, hvis den er kobla slik som BMW sensorer som regel er skal det være 600-1500ohm mellom pin 1og 2 mot pin 3 skal det være uendelig. Denne sensoren vil gi en vekselspenning når du kinner på motoren (mellom pin 1 og 2) Takker... Vet du hvor nøye de er på avstanden til svinghjulet? Skal de klin inntil "målepunktet", eller skal det være litt avstand? De skal vel ohmest frakoblet, men måles for spenning tilkoblet?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Det er en induktiv sensor, hvis den er kobla slik som BMW sensorer som regel er skal det være 600-1500ohm mellom pin 1og 2 mot pin 3 skal det være uendelig. Denne sensoren vil gi en vekselspenning når du kinner på motoren (mellom pin 1 og 2) Takker... Vet du hvor nøye de er på avstanden til svinghjulet? Skal de klin inntil "målepunktet", eller skal det være litt avstand? De skal vel ohmest frakoblet, men måles for spenning tilkoblet? De pleier å ha rundt 0,5-1mm klaring, sterkere signal (spenning) jo nærmere den er men også mere støy. Den må være frakoblet når du ohmer, spenning kan måles uansett. Det er jo 2 stk givere på s14 kassa, den ene måler på startkransen (116 tenner) den gir et sterkt signal men den andre er det kun 1 tapp på så spørs hvor enkelt det er å måle signal fra den med et vanlig multimeter. Det beste er jo å bruke et osciliocop men spørs om du har det tilgjenglig..
Jås Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Ok,takker. Har nok kun voltmeter tilgjengelig,men får prøve med det og se. Skal og sjekke avstanden til svinghjulet,har en mistanke om at den er større en 1 mm. (har sveist på holdere til sensorene selv,er ikke original girkasse)
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Okei, ja da er nok det en grei plass å starte. Er jo ikke et ukjent fenomen at den ene tappen knekker av heller.
Jås Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Den er der,var der vertfall når jeg satte i motor for noen dager siden...hehe...
Jås Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Skrevet Februar 4, 2011 Målte kjapt avstanden på ene sensoren nå, og den var over 3 mm. Da vil vel sikkert den slite med å gi signal eller? Satser på det er så enkelt som å justere ned avstanden litt.
Jås Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Tenkte å si hva jeg fant ut her,om andre skulle ha lignende problemer. Målte avstanden på ene sensoren til 3,4 mm og den andre 1,5 mm. Justerte begge ned til ca 1mm,og bilen startet tvert... Så takk til Integrale8v..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå