Gå til innhold

Fikse 18 knappers kjørecomputer og digital klimakontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har muligheten til å plukke ut både digital klimakontroll og 18 knappers kjørecomputer ut av en engelsk M3.

Så jeg lurte på hvordan det var å sette dette i min ombygde 318is til 325i?

jeg har nå en computer med temp, dato og klokke bare. kanskje noen flere funksjoner?

Har manuell klima uten aircondition på den nå.

jeg får ta med det jeg trenger fra M3'en.. :)

så er dette mulig, om det er, hvordan gjør jeg det å hva trenger jeg?

Takker for alle svar! :D

Skrevet

Kjørekomputeren er bare å søke på "obc e36" på google så finner du koblingsskjema. Er en lett jobb når du først forstår hvordan ting skal kobles :)

Klimaanlegget, så må du sette hele vifteanleggboksen fra delebilen over. Er plug and play om du hadde hatt ac fra før.

Vil tro det går fint å bare klesse det i, og få det til å virke i din bil selv uten klima.

Men rørgangen til utblåsene i dashbordet er litt anderledes når du ikke har klima. Så du bør får det med deg fra en annen delebil (ikke engelsk såklart)

Byttet dashbord i min bil, og dele-dashbordet kom fra en e36 uten klima.. måtte da flytte rørene over... Dette er siden det er to-soners klima på E36

Skrevet
Kjørekomputeren er bare å søke på "obc e36" på google så finner du koblingsskjema. Er en lett jobb når du først forstår hvordan ting skal kobles :)

Klimaanlegget, så må du sette hele vifteanleggboksen fra delebilen over. Er plug and play om du hadde hatt ac fra før.

Vil tro det går fint å bare klesse det i, og få det til å virke i din bil selv uten klima.

Men rørgangen til utblåsene i dashbordet er litt anderledes når du ikke har klima. Så du bør får det med deg fra en annen delebil (ikke engelsk såklart)

Byttet dashbord i min bil, og dele-dashbordet kom fra en e36 uten klima.. måtte da flytte rørene over... Dette er siden det er to-soners klima på E36

Tusen takk for svar! :D

men hva trenger man for å bygge om til aircondition da?

vært veldig fint om du kunne skrevet opp en liste hva jeg trenger å ta med meg fra m3'n og hva jeg trenger utenom :)

den boksen er den bare å plugge i den da eller? den innom dashbordet

Skrevet

Kjørekomputeren trenger du kun kabeltampene som står i delebilen.. Klipp ledningene med litt lengde :) Her må ting kobles litt om før det passer i din bil.

Vifteanlegget, da må dashbordet ut for å få det ut, er en svær "boks". Ditt dashbord må såklart ut også når du skal montere. Er bare å fjerne den gamle og i med den nye. Men som sagt, jeg vet kun at den passer 110% når det er ikke digital klima.

For å bygge om til ac må du ha endel fra motorrommet (rørgang, ac "radiatoren" osv). Har ikke gjort dette selv, så vet ikke eksakt hva som må til får å ettermontere det dessverre.

Skrevet
Kjørekomputeren trenger du kun kabeltampene som står i delebilen.. Klipp ledningene med litt lengde :) Her må ting kobles litt om før det passer i din bil.

Vifteanlegget, da må dashbordet ut for å få det ut, er en svær "boks". Ditt dashbord må såklart ut også når du skal montere. Er bare å fjerne den gamle og i med den nye. Men som sagt, jeg vet kun at den passer 110% når det er ikke digital klima.

For å bygge om til ac må du ha endel fra motorrommet (rørgang, ac "radiatoren" osv). Har ikke gjort dette selv, så vet ikke eksakt hva som må til får å ettermontere det dessverre.

okei, jeg får no prøve å sette over å se om det går da :)

takker for svarene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...