maddafakka Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Hei, noen som har noe forslag til å få økt bremse effekten på e30, tenker mest på skiver og caliper framme, uten å bruke k-sport bremse kittet til gs, om det er noen som har noe hjemmelaga oppsett?
|Ole| Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Her har du billige skiver og klossar... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/E30-BMW- ... ccessories
ehrnst Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Jeg ville startet med andre klosser, væske og stålslanger
Remi Berg Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Har du noe budsjett du har å forholde deg til? Hvor mye bedre bremser er du ute etter? Er alle Big Brake Kit utelukket eller er det bare K Sport som er utelukket. Billigste alternativet er vel som nevnt over har med bedre klosser og skiver i orginal størrelse slik som Zimmermann, Black Diamond og EBC og stålomspunnede bremseslanger. Finnes også sett å få kjøpt som er laget på orginale BMW skiver, klosser og kalippere opp til ca 300mm skiver til E30, men dette koster også en del penger,
maddafakka Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Budsjettet er vel mer eller mindre på 5000 så noe der som gjør at jeg kan bruke større skiver, tenkte på minimum 300mm skive og noen calipere med 4 stempler.
Remi Berg Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Det var et ganske stramt budsjett på store bremser. Har desverre ikke noe tips å komme med, men mulig noen andre kan komme med tips nå når de vet hva du er ute etter og hvilket budsjett du har.
Olelink Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Må si meg enig i at det var ett meget stramt budsjett på store bremser siden du også skal ha nye caliptere. Tror du må lete en stund for å få noe av god kvalitet til den prisen.
maddafakka Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Isje det mulig å finne noe bremser til det budjettet der man bruker noe fra en annen bmw osv uten å kjøpe noe fra k-sport og big brake kitt?
orjan_eie Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt, hva hjelper stålomspunnede bremseslanger med? Er dette fordi trykket blir stort i vanlige bremseslanger og gummien ekspanderer under trykk og man mister noe av trykket ved stempelet i caliperen?
KalMar Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt, hva hjelper stålomspunnede bremseslanger med? Er dette fordi trykket blir stort i vanlige bremseslanger og gummien ekspanderer under trykk og man mister noe av trykket ved stempelet i caliperen? Riktig det Og så sliper man den svampete bremse pedalen som er orginalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå