Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har noe forslag til å få økt bremse effekten på e30, tenker mest på skiver og caliper framme, uten å bruke k-sport bremse kittet til gs, om det er noen som har noe hjemmelaga oppsett?

Skrevet

Har du noe budsjett du har å forholde deg til?

Hvor mye bedre bremser er du ute etter?

Er alle Big Brake Kit utelukket eller er det bare K Sport som er utelukket.

Billigste alternativet er vel som nevnt over har med bedre klosser og skiver i orginal størrelse slik som Zimmermann, Black Diamond og EBC og stålomspunnede bremseslanger.

Finnes også sett å få kjøpt som er laget på orginale BMW skiver, klosser og kalippere opp til ca 300mm skiver til E30, men dette koster også en del penger,

Skrevet

Det var et ganske stramt budsjett på store bremser.

Har desverre ikke noe tips å komme med, men mulig noen andre kan komme med tips nå når de vet hva du er ute etter og hvilket budsjett du har.

Skrevet

Må si meg enig i at det var ett meget stramt budsjett på store bremser

siden du også skal ha nye caliptere.

Tror du må lete en stund for å få noe av god kvalitet til den prisen.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt, hva hjelper stålomspunnede bremseslanger med? Er dette fordi trykket blir stort i vanlige bremseslanger og gummien ekspanderer under trykk og man mister noe av trykket ved stempelet i caliperen?

Skrevet
Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt, hva hjelper stålomspunnede bremseslanger med? Er dette fordi trykket blir stort i vanlige bremseslanger og gummien ekspanderer under trykk og man mister noe av trykket ved stempelet i caliperen?

Riktig det :wink:

Og så sliper man den svampete bremse pedalen som er orginalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...