BMWPower Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Vurderer og selge min meget påkostede og premierte E39 “M5 killer”. Norges peneste E39? Bilen er seriøst bygget, det er kun brukt “grom” deler og ikke spart på noe, noe som viser tydelig igjen i resultatet. Premiert på flere treff 2010 sesongen. 1.Plass Peoples choice, BMWCCN Rudskogen 2.Plass Nyere modifisert BMW, BMWCCN Rudskogen 2.Plass Meguiars Show & Shine, Gatebil MotorExpo Bergen 1.Plass BMW, Gatebil Rudskogen Reportasje i Gatebil magazin Nov. 2010. Reportasje og cover car i Performance BMW Feb. 2011. Sitat fra Performance BMW magazine: “This could well be our favourite E39 yet”. Motor/drivverk/eksos (noe tekst kopiert fra ESS sin side): M54B30 motor med TS3 (Stage 3) kitt fra ESS. Shrick kammer Lysholm 1,6L twin screw supercharger from ESS CP pistons 9.0:1CR Uni-belt SC drive system with TS3 spec SC pulleys 6 larger Bosch fuel injectors Optimized dyno tweaked 530 TS3 MS43 ECU software Larger fuel pump and new fuel filter assembly S54B32 cylinder head gasket CNC hard anodized brackets and hardware, Cast aluminium SC intake system with crankcase fume reduction system designed for boost High temperature custom made silicone hoses with clamps Heavy-duty drive belt Air to liquid intercooler 4-disc sinter clutch (withstand 700nm) Svendsen custom E39 M5-style exhaust system with Magnaflow rear mufflers & Simons mufflers in between Motorsport katalysatorer. Kun brukt Castrol TWS 10-60 Olje Byttet pr. 5000km og etter vært banetreff. K&N innsats filter m/modifisert luftfilter boks. Dette oppsettet gir 450hk & 560nm med 0.95 bar i ladetrykk. Kjører lett fra en orginal M5 E39 på Rudskogen og går akuratt litt bedre enn en Aston Martin DB9 Kan oppgraderes til 550hk med mer ladetrykk, men velger å kjøre “safe” med 0,95 bar. Understell: Spax coilovers justerbart i høyde og hardhet. Fungerer bra på vei og bane. M5 E39 bremser 354mm foran, 328mm bak. Powerflex foringer Felger/dekk: Work Meister 3 delt, spesial bestilt direkte fra fabrikk. Foran: 19 x 9”. Bak: 19 x 10,5”. Med 4” & 5” kant! 225/35-19 Dunloop Sport Max 255/35-19 Dunloop Sport Max Interiør: Strøkent M5 induvidual el.skinn m/mermory. Sort M5 tak 16:9 DVD Navi m/3D funksjon M girkule fra 1 serie. 35% tonede ruter fra Riis bilglass Stereo m/ org. Sub. El.rullegardin Eksteriør: LeMans blå, BMW`s absolut peneste blå farge. Sort blankt tak & bakrute spoiler. Bilen står i oppvarmet garasje og blir jevnlig polert, så lakken fremstår som meget pen. AC-S bakrute spoiler Carbon detaljer: Nyrer, frontleppe, diffuser bak, BMW emblemer F&B LED angel eyes. Valsede hjulbuer, utført av valsespesialisten.no. Ellers er det skiftet mange pakninger, foringer, følerer, deksler, beholdere+++ Kun orginale deler er brukt, kvitteringer foreligger. CNC maskinert luftinntak til kjøing av bremser. Org. Xenon i hovedlys. Det som er genialt med denne bilen er at den kan brukes til utstilling/showcar, banekjøring og den er perfekt til turkjøring/familieturer, så den kan brukes til det meste. Da ESS sine kitt er bygget for å kunne brukes hver dag, kan jeg uten problem kjøre bilen fra vestlandet til Rudskogen, på banen og hjem igjen. Da kompressoren har ladetrykk helt fra bunn, reagerer motoren fra første berøring av gassen. Meget morsom bil å kjøre, må oppleves. Karroseriet er org. en 520I 1996 mod som ble ribbet ned til minste detalj. Absolut alle deler fra en tysk M5 2002 mod ble flyttet over inkl. ledningsnett, unntatt motor og gir (M54B30 motor/gir). Alt av deler som var i dårlig stand ble byttet ut under ombygging og i etterkant har bilen blitt påkostet store summer i modifiseringer. Bla. understell og felger har en verdi på over 70000kr & byggekost for en slik motor er ca 150 000kr hos ESS. Det foreligger en stor bunke med kvitteringer. Bilen står vinterlagret i garasje og vil kun vises frem ved seriøse henvendelser. Det følger ikke med vinterdekk da bilen ikke blir brukt om vinteren. Kan selges uten Work felger for Kr 300 000,- Ønsker ikke innbytte, men kan vurdere M3 E46 eller E60 med kurrant motor og M-pakke (ikke 520). Ring for en hyggelig bilprat om du er seriøst int For flere bilder se annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26664702 Eller egen tråd her inne. (Se signatur) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonmurern Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 godkjent ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Lykke til! Norges peneste ja uten tvil! Kanskje også verdens peneste =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 sinnsyk bil. Lykke til med salg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 Takker for positive kommentarer. Bilen ble solgt idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Får håpe den kom i gode hender da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 kondolerer... ikke værst å selge en bil av slikt kaliber på en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Lagt ut for salg 05.Feb og solgt 11.feb. Du solgte drømmebilen min på 6 dager! kondolere og gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2011 Den gikk fort ja, hadde ikke sett for meg det selv. Men etter 1 liten uke på finn hadde annonsen over 8000 visninger, det er jo helt sinnsykt Satser på den er i gode hender ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg