Gå til innhold

E39 M5 killer TS3 kompressor kitt fra ESS *Solgt*


BMWPower
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer og selge min meget påkostede og premierte E39 “M5 killer”.

Norges peneste E39?

Bilen er seriøst bygget, det er kun brukt “grom” deler og ikke spart på noe, noe som viser tydelig igjen i resultatet.

Premiert på flere treff 2010 sesongen.

1.Plass Peoples choice, BMWCCN Rudskogen

2.Plass Nyere modifisert BMW, BMWCCN Rudskogen

2.Plass Meguiars Show & Shine, Gatebil MotorExpo Bergen

1.Plass BMW, Gatebil Rudskogen

Reportasje i Gatebil magazin Nov. 2010.

Reportasje og cover car i Performance BMW Feb. 2011.

Sitat fra Performance BMW magazine: “This could well be our favourite E39 yet”.

Motor/drivverk/eksos (noe tekst kopiert fra ESS sin side):

M54B30 motor med TS3 (Stage 3) kitt fra ESS.

Shrick kammer

Lysholm 1,6L twin screw supercharger from ESS

CP pistons 9.0:1CR

Uni-belt SC drive system with TS3 spec SC pulleys

6 larger Bosch fuel injectors

Optimized dyno tweaked 530 TS3 MS43 ECU software

Larger fuel pump and new fuel filter assembly

S54B32 cylinder head gasket

CNC hard anodized brackets and hardware,

Cast aluminium SC intake system with crankcase fume reduction system designed for boost

High temperature custom made silicone hoses with clamps

Heavy-duty drive belt

Air to liquid intercooler

4-disc sinter clutch (withstand 700nm)

Svendsen custom E39 M5-style exhaust system with Magnaflow rear mufflers & Simons mufflers in between

Motorsport katalysatorer.

Kun brukt Castrol TWS 10-60 Olje

Byttet pr. 5000km og etter vært banetreff.

K&N innsats filter m/modifisert luftfilter boks.

Dette oppsettet gir 450hk & 560nm med 0.95 bar i ladetrykk.

Kjører lett fra en orginal M5 E39 på Rudskogen og går akuratt litt bedre enn en Aston Martin DB9 8)

Kan oppgraderes til 550hk med mer ladetrykk, men velger å kjøre “safe” med 0,95 bar.

Understell:

Spax coilovers justerbart i høyde og hardhet. Fungerer bra på vei og bane.

M5 E39 bremser 354mm foran, 328mm bak.

Powerflex foringer

Felger/dekk:

Work Meister 3 delt, spesial bestilt direkte fra fabrikk.

Foran: 19 x 9”. Bak: 19 x 10,5”. Med 4” & 5” kant!

225/35-19 Dunloop Sport Max

255/35-19 Dunloop Sport Max

Interiør:

Strøkent M5 induvidual el.skinn m/mermory.

Sort M5 tak

16:9 DVD Navi m/3D funksjon

M girkule fra 1 serie.

35% tonede ruter fra Riis bilglass

Stereo m/ org. Sub.

El.rullegardin

Eksteriør:

LeMans blå, BMW`s absolut peneste blå farge.

Sort blankt tak & bakrute spoiler.

Bilen står i oppvarmet garasje og blir jevnlig polert, så lakken fremstår som meget pen.

AC-S bakrute spoiler

Carbon detaljer: Nyrer, frontleppe, diffuser bak, BMW emblemer F&B

LED angel eyes.

Valsede hjulbuer, utført av valsespesialisten.no.

Ellers er det skiftet mange pakninger, foringer, følerer, deksler, beholdere+++

Kun orginale deler er brukt, kvitteringer foreligger.

CNC maskinert luftinntak til kjøing av bremser.

Org. Xenon i hovedlys.

Det som er genialt med denne bilen er at den kan brukes til utstilling/showcar, banekjøring og den er perfekt til turkjøring/familieturer, så den kan brukes til det meste. Da ESS sine kitt er bygget for å kunne brukes hver dag, kan jeg uten problem kjøre bilen fra vestlandet til Rudskogen, på banen og hjem igjen.

Da kompressoren har ladetrykk helt fra bunn, reagerer motoren fra første berøring av gassen. Meget morsom bil å kjøre, må oppleves.

Karroseriet er org. en 520I 1996 mod som ble ribbet ned til minste detalj.

Absolut alle deler fra en tysk M5 2002 mod ble flyttet over inkl. ledningsnett, unntatt motor og gir (M54B30 motor/gir).

Alt av deler som var i dårlig stand ble byttet ut under ombygging og i etterkant har bilen blitt påkostet store summer i modifiseringer.

Bla. understell og felger har en verdi på over 70000kr & byggekost for en slik motor er ca 150 000kr hos ESS.

Det foreligger en stor bunke med kvitteringer.

Bilen står vinterlagret i garasje og vil kun vises frem ved seriøse henvendelser.

Det følger ikke med vinterdekk da bilen ikke blir brukt om vinteren.

Kan selges uten Work felger for Kr 300 000,-

Ønsker ikke innbytte, men kan vurdere M3 E46 eller E60 med kurrant motor og M-pakke (ikke 520).

Ring for en hyggelig bilprat om du er seriøst int :D

For flere bilder se annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26664702

Eller egen tråd her inne. (Se signatur)

2mq8x3as2be98fc80x22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...