Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarte og slå 3 av 4 felger skjeve i sommer(fantastiske vestlandsveier :? ), og er på utkikk etter nye. det jeg lurer på da er vill 17x7" med et40 gå uten valsing? hadde 16" tror det var 7" brede. vet ikke innpress på de, men de subba ikke med 205/45-16 dekk. har ikke planer om å valse da jeg har tenkt og beholde ix bredinga.

bilen er en e30 325ix, som er senket 40-40 :)

Skrevet

Jeg skal snart gjøre en test på min ix for å finne ut av hva som passer. Men hvis jeg ikke husker feil har du opp til 15 cm innover å gå på. Ut vet jeg ikke enda. Så da er det bare å regne på det :)

Skrevet

Ifølge kilder på forumet så passer 7,5x17" med ET35.

Hvis vi tar utgangspunkt i at det stemmer, så ifølge mine beregninger hvis du har felger som er 8x17" må du ha ET30 så vil det passe innover, men du vil komme ca. 10mm lenger ut enn med 7,5x17" felgene,

Da er spørsmålet, går det med ET35? og har man mer å gå på utover? Det er det jeg ikke vet før jeg ligger under bilen :)

Skrevet

Det kan jo hende 8x17" med ET35 vil passe... men det er umulig å vite uten å fysisk prøve.

ET40 tror jeg er å pushe det litt langt. ET30 vil bygge ca. 130mm innover (dette vet vi passer med forbehold om det jeg fant på forumet stemmer), ET35 vil da bygge 135mm innover.. Orginale felger bygger 123mm inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...