Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg har en 92" BMW 520i M50, og plages med at når jeg kjører motoren varm, og bruker den litt på høyt turtall, så kutter den etter en stund, og vil ikke over 4000rpm.. Den kutter og puttrer når den treffer 4000rpm..

Hva kan problemet være?

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Om du får tatt deg en diagnose så er det en god start på feilsøking.

Ja, gjærne det, men nærmeste verksted som kan gjøre dette ligger 30mil unna.. Bare lurte på om noen her har erfaring med dette og kanskje vet hva det kan være..? Bilen er original med sportsfilter.. Anyone????

MVH

Skrevet

Tror du det kan være kamføleren? Tenker på og bestille ny, men vil være sikker først.. Vil dette gi utslag på diagnosering?

Fikk samme problem ikveld, da jeg var ute og kjørte litt svingete, og så sto stille på tomgang i 20 min. Da ville den plutselig ikke over 5000rpm.. Kan dette være kamføleren? Ellers fungerer den veldig bra..

MVH

Skrevet
Om du får tatt deg en diagnose så er det en god start på feilsøking.

Ja, gjærne det, men nærmeste verksted som kan gjøre dette ligger 30mil unna.. Bare lurte på om noen her har erfaring med dette og kanskje vet hva det kan være..? Bilen er original med sportsfilter.. Anyone????

MVH

Prøv å napp ut av stikket til luftmassemåleren menst motoren er igang å hør etter forskjell i gange. Powerfilter ødelegger strengen inne i luftmassemåleren. Ikke bruk powerfilter med mindre du har oppgradert motoren så mye ellers at den trenger powerfilter. Ellers originale motorer trenger IKKE powerfilter. Man kan faktisk senke effekten med det, ved at det ikke er varmeskjermet, slik som det blir i boks. Oppgradert innsatsfilter i boks er lov.

Skrevet

Alle jeg kjenner med E34 kjører åpent konfilter uten problemer, så hvordan kan det du sier stemme? Har prøvd og koble fra luftmassemåler på tomgang, å da forandrer gangen seg.. den blir litt ustabil, og varierer litt.. Men, så snart jeg plugger i luftmassemåleren, så er den helt fin igjen..?

Kan jeg eliminere Luftmassemåleren og konfilteret som problemet da?

Kan det tenkes at Kamakselføleren bør rengjøres?

MVH

  • 2 weeks later...
Skrevet

var borti noe av det samme på en 525ix, den ville ikke over 4000.

og vi bytta alt av følere, coiler, lmm, ja absolutt ALT. 6000kr i deler med en diagnose. det som var pinlig var at d var bensin filteret :P bytta det og den gjikk fint igjenn :) så den dagen min bynner å fjuske bynner jeg med bens filter.

Lykke til :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Bah, da har jeg bytta Coiler, bensinfilter, sjekka kamføler, og sjekket for falskluft, som resulterte i ny innsugsbelg..

Meeen, problemet er enda der.. Bilen får en 'røddag' av og til, der den fjusker på tomgang, og kutter på 3-4000rpm ved pådrag eller rusing..

Så prøvde jeg nettopp å koble ut luftmassemåler når bilen oppførte seg slik, og den var akkurat lik etter utkobling.. Og lik da jeg plugget den i igjen..

Tyder dette på at luftmassemålern min funker/funker ikke av og til?

Takk for kjappe svar!

MVH :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...