Sting3r Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Heihei! Jeg har en 92" BMW 520i M50, og plages med at når jeg kjører motoren varm, og bruker den litt på høyt turtall, så kutter den etter en stund, og vil ikke over 4000rpm.. Den kutter og puttrer når den treffer 4000rpm.. Hva kan problemet være?
2000Touring Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Om du får tatt deg en diagnose så er det en god start på feilsøking.
Sting3r Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Om du får tatt deg en diagnose så er det en god start på feilsøking. Ja, gjærne det, men nærmeste verksted som kan gjøre dette ligger 30mil unna.. Bare lurte på om noen her har erfaring med dette og kanskje vet hva det kan være..? Bilen er original med sportsfilter.. Anyone???? MVH
Sting3r Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Tror du det kan være kamføleren? Tenker på og bestille ny, men vil være sikker først.. Vil dette gi utslag på diagnosering? Fikk samme problem ikveld, da jeg var ute og kjørte litt svingete, og så sto stille på tomgang i 20 min. Da ville den plutselig ikke over 5000rpm.. Kan dette være kamføleren? Ellers fungerer den veldig bra.. MVH
Sting3r Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Mornings Fikk tips om å rengjøre kamføleren.. Kan dette hjelpe?
M-Tim Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Om du får tatt deg en diagnose så er det en god start på feilsøking. Ja, gjærne det, men nærmeste verksted som kan gjøre dette ligger 30mil unna.. Bare lurte på om noen her har erfaring med dette og kanskje vet hva det kan være..? Bilen er original med sportsfilter.. Anyone???? MVH Prøv å napp ut av stikket til luftmassemåleren menst motoren er igang å hør etter forskjell i gange. Powerfilter ødelegger strengen inne i luftmassemåleren. Ikke bruk powerfilter med mindre du har oppgradert motoren så mye ellers at den trenger powerfilter. Ellers originale motorer trenger IKKE powerfilter. Man kan faktisk senke effekten med det, ved at det ikke er varmeskjermet, slik som det blir i boks. Oppgradert innsatsfilter i boks er lov.
Sting3r Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Alle jeg kjenner med E34 kjører åpent konfilter uten problemer, så hvordan kan det du sier stemme? Har prøvd og koble fra luftmassemåler på tomgang, å da forandrer gangen seg.. den blir litt ustabil, og varierer litt.. Men, så snart jeg plugger i luftmassemåleren, så er den helt fin igjen..? Kan jeg eliminere Luftmassemåleren og konfilteret som problemet da? Kan det tenkes at Kamakselføleren bør rengjøres? MVH
Azeton Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Du burde sjekke kamføler om du ikke har gjort det enda!
hao Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Trenger nødvendigvis ikke være BMW verksted som tar diagnose
lien1 Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 var borti noe av det samme på en 525ix, den ville ikke over 4000. og vi bytta alt av følere, coiler, lmm, ja absolutt ALT. 6000kr i deler med en diagnose. det som var pinlig var at d var bensin filteret bytta det og den gjikk fint igjenn så den dagen min bynner å fjuske bynner jeg med bens filter. Lykke til
Sting3r Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Skrevet Februar 27, 2011 Okei, da skal jeg bytte det med en gang jeg får tak i nytt! Hvor ligger bensinfilteret?
hao Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Okei, da skal jeg bytte det med en gang jeg får tak i nytt! Hvor ligger bensinfilteret? Ligger nederst bak på venstre side av motoren. Blankt med slangekobling i begge ender Her en link til Koed https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... &soegeord=
Sting3r Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Bah, da har jeg bytta Coiler, bensinfilter, sjekka kamføler, og sjekket for falskluft, som resulterte i ny innsugsbelg.. Meeen, problemet er enda der.. Bilen får en 'røddag' av og til, der den fjusker på tomgang, og kutter på 3-4000rpm ved pådrag eller rusing.. Så prøvde jeg nettopp å koble ut luftmassemåler når bilen oppførte seg slik, og den var akkurat lik etter utkobling.. Og lik da jeg plugget den i igjen.. Tyder dette på at luftmassemålern min funker/funker ikke av og til? Takk for kjappe svar! MVH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå