Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal dere høre.. Var nettopp ute og testa, og da funka den helt fint igjen! Selv når jeg plugga ut luftmassemålern.. Hva kan problemet være?

Skjønner ingenting jeg.. :(

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hørte det kunne være pluggen på lambdakabelen som trekker fukt, da dette skjer når det er fuktig ute, og ikke har noe å si på driftstemp. Bilen funker bra både varm og kald, men får tulltak både på varm og kald temp.. Dette skjer veldig sjeldent, men det skjer, så dette er en plaaaage :(

Kan det være pluggen på lambdakabelen som trekker fukt da? :)

Skrevet

Idag på regnføre skjedde det samme igjen.. Starta og funka helt fint, så jeg kjørte 1-1,5 mil, og stoppa bilen utenfor butikken, og da jeg skulle starte igjen var det såvidt den tikka avgårde..

Lambda eller lambdakabel?

Skrevet

Hei igjen.. Nå er jeg helt rådvill, å lurer på hva problemet er.. Jeg har diagnosert bilen igår, å fikk opp:

68 Bankeføler

206 Bankingsregulering

79 uspesifisert

Jeg har bytta bankefølern idag, men ikke kamfølern.. Kan uspesifisert være kamføler?

Bilen blir helt mongo, og kutter på lavere og lavere turtall etter den er blidd varm, og til slutt bakker den nesten ikke, og det lukter krutt av eksosen..

Hva er problemet? Kamføler eller noe annet?

tuuuusen takk for svar!

Skrevet

Skal bare være en ja.. Jepp, pluggene er 2 uker gamle Bosch plugger så..

Jeg har bare kamfølern igjen og bytte, og lurer på om den kan være kilden til problemet?

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er det like før bilen raser utfor kaia her!

Les tråden og se alt som er gjort, og byttet.. Den funket fint helt til idag..

Samme jævla dritten igjen med turtallspærre på 2-4000rpm, og så fin, og så tilbake med fjuskinga.. Hva er problemet?

Har da bytta:

Bankesensor

Coiler

Kamføler

Sjekket Hjernen/plugger for eir

Sjekket LMM

Bensinsystem/filter/pumpe/slanger

Bytta plugger....

Finner IKKE ut hva som er problemet.. Virker som det kommer når det er skikkelig regnfullt ute.. Men, ingen plugger eller kontakter er fuktige..

Anyone????

MVH en deprimert BMW eier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...