Polkagrislaila Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Hei! Bilen ble satt på lager rett etter oljeskift pga. omfattende rustskade, men når jeg starter den å varmer den opp nå, så lekker den olje, og igår var det mye. Kan ikke huske å ha sett dette før oljeskift.. Kan det være noen av pakningene som må skiftest? Har og en mistanke om at o-ring på oljefilter-lokket ikke er byttet.
Olelink Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Umulig for oss å si hvor dette kommer fra uten at du selv ser etter under bilen med en lommelykt. Sjekk hvor det kommer fra så skal vi komme med en løsning
Polkagrislaila Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Ser ut som det kommer fra der med oljefilteret.. Og når jeg ser under så har det grist til så mye av selve blokka at jeg ikke ser om det pipler ut noe.. Men håper på at det kan være noen av pakkningene som er gåne..; http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... il_filter/ sån som feks. 11 & 3 på bildet
Olelink Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Nr 11 er en typisk gjennganger som gir olje svette i større mengder. Men at dette skal komme etter oljeskift er heller rart da denne pakningen ikke berøres på noen måte ved oljeskift. Denne svettingen bruker komme over lengre tid, ikke "over natta". Om du er usikker på om pakning nr 3 er der så er det jo bare å åpne lokket. Står ikke noe oljetrykk der sålenge motor ikke går. Du trenger bare en 13mm fastnøkkel.
Polkagrislaila Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Takk! Skal opne og se på o-ringen. Må få tatt enn motorvask og sett litt mer nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå