Gå til innhold

Tomgangsproblem ved kald motor, E36

Polkagrislaila
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Når motoren eg kald, og jeg starter den, går den normalt i noen få sekunder før turtallet synker godt under 1000 rpm, og bilen slukner.

Jeg må alltid ruse den litt idet den synker sån at den ikke skal stoppe.. dette må jeg holde på med i 1-2 minutter, etter det går den ikke fullt så mye ned i turtall.

Når bilen er blitt varm så går den som en klokke.

Hva kan være problemet her?

Har hørt den type tomgangsproblemer før på en E30, men ikke så gale at den kubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hvordan bilen oppfører seg ved gåen lamdbasonde, og det stemmer 100%, så tipper det er den :)

Men er det foskjell på hvordan dette reagerer i fra merker til merker?

Noen merker at den går normalt ved kald motor, og noen merker det ved varm motor.

Jeg som sagt har problemet ved kald motor.

Mye røyk, ujevn turtall og dauer ut om jeg ikke gasser på litt, men dette ordner seg når tempraturen stiger. da blir det også mye mindre mindre røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det enklest å få med en kompis/veninne som er litt mer kyndig,så kan den personen lære deg litt samtidigt,gøy det :)

Er mye som bør sjekkes og kan sjekkes,men blir litt mye å ramse opp. Men i korte trekk:innsugsbelg,tomgangsmotor(sitter fast),kontakter(slark,irr,rust osv) etc etc.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Byttet innsugsbelg igår, og da jeg startet den for å teste så glemte jeg i farten å koble til LMM.

Bilen startet, og gikk enda mer ujevnt enn tidligere, så ruset den litt for at den ikke skulle dø ut.

Men da jeg oppdaget feilen, og plugget i LMM igjen så gikk den faktisk bedre på tomgang når jeg drog den ut igjen.

Er denne gåen da, eller kan det være fjæra på opne/lukke spjeldet som er blitt litt slappt etter rusinga mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...