Polkagrislaila Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Hei! Når motoren eg kald, og jeg starter den, går den normalt i noen få sekunder før turtallet synker godt under 1000 rpm, og bilen slukner. Jeg må alltid ruse den litt idet den synker sån at den ikke skal stoppe.. dette må jeg holde på med i 1-2 minutter, etter det går den ikke fullt så mye ned i turtall. Når bilen er blitt varm så går den som en klokke. Hva kan være problemet her? Har hørt den type tomgangsproblemer før på en E30, men ikke så gale at den kubber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2011 bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Tomgangsregulator, lmm eller lamdba. Begynn med de hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Har lest hvordan bilen oppfører seg ved gåen lamdbasonde, og det stemmer 100%, så tipper det er den Men er det foskjell på hvordan dette reagerer i fra merker til merker? Noen merker at den går normalt ved kald motor, og noen merker det ved varm motor. Jeg som sagt har problemet ved kald motor. Mye røyk, ujevn turtall og dauer ut om jeg ikke gasser på litt, men dette ordner seg når tempraturen stiger. da blir det også mye mindre mindre røyk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Lambdaen er ikke aktiv ved kaldstart,går kun i open loop. Så den er det nok ikke. Hvilken motor er det snakk om egentlig? M43 har dårlig innsugsbelg ofte(falskluft),sjekk også sleideventilen/tomgangsventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Er M42 motor.. Hmmm.. Alt stemmer sån overens med beskrivelsene jeg har gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Heller litt mot falskluft foreløpigt,mulig også tempsensor men litt tvilende også egentlig ettersom den er i "grenseland" for normal gange. Ellers vil eg som sagt anbefale en visuell kontroll,mye som kan sees med det blotte øyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Oki Er ikke alt jeg forstår oppi motorrommet enda, men prøver man ikke, så lærer man ikke Noen forslag om hva jeg skal se etter som kan kanskje burde byttest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Da blir det enklest å få med en kompis/veninne som er litt mer kyndig,så kan den personen lære deg litt samtidigt,gøy det Er mye som bør sjekkes og kan sjekkes,men blir litt mye å ramse opp. Men i korte trekk:innsugsbelg,tomgangsmotor(sitter fast),kontakter(slark,irr,rust osv) etc etc.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2011 Byttet innsugsbelg igår, og da jeg startet den for å teste så glemte jeg i farten å koble til LMM. Bilen startet, og gikk enda mer ujevnt enn tidligere, så ruset den litt for at den ikke skulle dø ut. Men da jeg oppdaget feilen, og plugget i LMM igjen så gikk den faktisk bedre på tomgang når jeg drog den ut igjen. Er denne gåen da, eller kan det være fjæra på opne/lukke spjeldet som er blitt litt slappt etter rusinga mi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå