myrvoll_90 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 skal bytte diff og alle foringer på bilen min.. er en 320 e46 coupe. med 328 motor.. og planer om kompressor. kan man sette rett inn en diff fra 323-325-328 eller 330`? hvordan foringer anbefales? hva mere anbefales får å få drivverk til å holde? girkasse? Takker får alle svar. Tor-Espen
Daniel325i Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 diffbrems er anbefalt om du vurderer kompressor... eller uansett egentlig.. girkassa bytter du når den første går til hæ... m50b25 innsug gir vel den motoren ca 30 hk til med litt chipping og luftfilter tror eg..
myrvoll_90 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 diffbrems er anbefalt om du vurderer kompressor... eller uansett egentlig.. girkassa bytter du når den første går til hæ... m50b25 innsug gir vel den motoren ca 30 hk til med litt chipping og luftfilter tror eg.. Takker får svar! men den kassa såm er orginalt på 320, e jo bare god får 250hk.. så den er væl ikke 100% til å stole på.. gidde ikke bli slæpt hjæm liksåm(flaut)!!! nej, er 330 insug jeg må ha på denne får å få di 30hk ekstra.. dette er m52 motoren..
Mikael-B Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 diffbrems er anbefalt om du vurderer kompressor... eller uansett egentlig.. girkassa bytter du når den første går til hæ... m50b25 innsug gir vel den motoren ca 30 hk til med litt chipping og luftfilter tror eg.. Takker får svar! men den kassa såm er orginalt på 320, e jo bare god får 250hk.. så den er væl ikke 100% til å stole på.. gidde ikke bli slæpt hjæm liksåm(flaut)!!! nej, er 330 insug jeg må ha på denne får å få di 30hk ekstra.. dette er m52 motoren.. Kan bruke M50B25 og, men det gir langt ifra 30 hester ekstra.. M54B30 er bedre, men mye modifisering. Diff fra alle E46 passer om hverandre, unntatt M3 diff. Den passer i festene, men du må bruke M3 stikkaksler og bakre mellomaksel. M3 er den eneste som har LSD. Z4 passer også rett på faktisk. Getrag kassa til B20en tåler B28 over en god stund, men den burde byttes spesielt når du skal ha kompressor i tillegg. GS Perf. foringer har visst seg å være god saker. Jeg har personlig god erfaring med Powerflex også, men ikke til heftig banebruk.
myrvoll_90 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Kan bruke M50B25 og, men det gir langt ifra 30 hester ekstra.. M54B30 er bedre, men mye modifisering. Diff fra alle E46 passer om hverandre, unntatt M3 diff. Den passer i festene, men du må bruke M3 stikkaksler og bakre mellomaksel. M3 er den eneste som har LSD. Z4 passer også rett på faktisk. Getrag kassa til B20en tåler B28 over en god stund, men den burde byttes spesielt når du skal ha kompressor i tillegg. GS Perf. foringer har visst seg å være god saker. Jeg har personlig god erfaring med Powerflex også, men ikke til heftig banebruk. Takker får svar.. hvor mye modifisering må til? bytte gassspjeld ryktes det? oki, så 328 diff passe utn nåkka ekstra mod? den tåle d ja, men vil ha en stabil kasse.. hvordan kasse anbefales? hvor god er 328 kassa? har sedd litt på di foringen, må vurdere litt.. va mye spørsmål fra meg, men e litt uviten
Mikael-B Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Hvis du har M52TU skal det være bolt-on med en adapterplate fra f. eks. Turner ( http://www.turnermotorsport.com/p-421-m50-throttle-body-to-m54-e46-325-intake-manifold-adapter-plate.aspx ) Har du M52 er M50B25 innsug et bedre alternativ (lettere). Les her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1253773&page=2 ZF kasse fra 328/528/M3 3.0 er god nok. 328 diff passer ja, men ikke sperre i den, så ingen vits å bytte med mindre du vil bytte utveksling.
myrvoll_90 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Hvis du har M52TU skal det være bolt-on med en adapterplate fra f. eks. Turner ( http://www.turnermotorsport.com/p-421-m50-throttle-body-to-m54-e46-325-intake-manifold-adapter-plate.aspx )Har du M52 er M50B25 innsug et bedre alternativ (lettere). Les her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1253773&page=2 ZF kasse fra 328/528/M3 3.0 er god nok. 328 diff passer ja, men ikke sperre i den, så ingen vits å bytte med mindre du vil bytte utveksling. Takker får svar. er M52TU jeg har.. så da trenger jeg bare den adapterplata, og innsugsmanifoiln? litt lavt girt den diffen eg har,, kan jo ligge i 40kmt i 5 gir.. å kjenne draget fra motorn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå