anderse36 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Var på eukontroll og må bytte denne og et endeledd.. Dum/sparsom som jeg var kjøpte jeg bærearm uten foring, tenkte å bruke den samme som sitter der, hvordan vil det ha seg.. Har tilgang på en del verktøy, men ikke all verdens av presser osv.. Ut ifra det jeg kan huske sitter denne presset ganske hardt på, og noe med en metallhylse som sitter i selve foringa som kan gå istykker. Skal gjøre dette i morgen, og har ikke tid til å dra ned for å hente foringer i oslo :/
Kai-P. Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Er ikke noe stress i det hele tatt. Få tak i en varmepistol og varm opp foringen litt, så slipper den. Spray på litt WD40, eller bruk vaselin e.l til å sette foringen på den andre bærearmen. Veldig kjekt å evnt. ha ei skrustikke tilgjengelig, men ikke noe must.
anderse36 Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 ok, takk for tips =) Har gjort dette før, men hadde som sagt presse tilgjengelig så da gikk det greit nok.. Har ikke tilsvarende presse nå..
Spiff Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 har stor tvil om at det er mulig og få den foringa av hel, men kommer jo ann på hvor lenge den har sitti der. er sikkert ikke dumt og kjøpe 2 nye foringer da, koster jo ikke rare greiene heller
SmTrading Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 var foringa di kjempe ødelagt ? skal på EU nå og ser at det er antydning til slitasje
Olelink Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Er det foringen i bakkant du snakker om ? Nr 5 på bildet: Den kan bli vanskelig å få av hel da disse setter seg ganske godt i både bærearmen og i braketten den sitter presset inn i. Men om det er denne du tenker på, hvorfor snakker du om å presse inn/ut foringen. Braketten en sitter i skal du jo ikke bytte.
anderse36 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 hei, ja. Foringa ble forsøkt som ovenfor uten hell :s Dro den i skruestikka og varma med pistol, for og så delje med en gaffel og hammer, gummien i foringa var veldig myk, kantete og litt sprukken så gummien bare delte seg av stålhylsa. Dro ned til gs(de hadde ikke performance inne så ble powerflex) Dritfornøyd med det valget, bilen er heelt annerledes å kjøre og monteringa var en drøm.. Powerflex foringer burde vært definisjonen på hvordan foringer skal være/monteres Hvis foringene dine er litt slitt anbefaler jeg at du bytter de (for din egen del) selv om det ikke nødvendigvis slår ut på eu sjekk (",) performance/powerflex gjør det bedre uansett.. litt usikker på hvor lett det er å bytte denne foringa med armen montert (tenkte på andre siden) noen som vet? fred "
anderse36 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 var foringa di kjempe ødelagt ? skal på EU nå og ser at det er antydning til slitasje Hvis foringene dine er litt slitt anbefaler jeg at du bytter de (for din egen del) selv om det ikke nødvendigvis slår ut på eu sjekk (",) performance/powerflex gjør det bedre uansett.. du merker det vel hvis bilen din er litt ristete i rattet
anderse36 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 må bare legge til en del til, måtte etterstramme endeleddet med gjekk pga at det nesten kom borti felgen.. Fant derimot ut at det var et uoriginal ledd som gjorde dette (skrudde så mye at bolten f'a seg) og ikke for lite stramming.. under dunke av/på prosessen fikk gummi"duken" rundt leddet ant litt hjuling. sprakk et sted og vrengte seg litt av "hylsa" med kula i under. Hørte med en kompis som er mekaniker som sier at det ikke er no stress og at det skjer med de fleste biler uansett (i løpet av kort tid) Dette skulle visst gå bra pga at fettet i kula visstnok erlukket inne i selve kula. stemmer d? erfaringer? Griner ikke om jeg må bytte det i løpet av et år, men litt kjipt å måtte gjøre det om14 dager
Olelink Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Selv om det ligger fett nede i kuleleddet vil det etter hvert, nå som belgen har sprukket, trekke skitt og fukt (salt om du kjører på saltede veier) ned i kuleleddet og dra ned levetiden mye.
anderse36 Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Selv om det ligger fett nede i kuleleddet vil det etter hvert, nå sombelgen har sprukket, trekke skitt og fukt (salt om du kjører på saltede veier) ned i kuleleddet og dra ned levetiden mye. ja, men da bytter jeg bare igjen.. skal bestille til andre sia også, men er ikke så stess når de koster 150 pr
anderse36 Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 + at jeg smurte på litt sicaflex over sprekkene så håper på det beste.
rookie Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Låner denne tråden, jeg har litt risting i rattet på min e36 bmw, kan det være at nr 5 på bildet er utslitt ? jeg så ikke noe sprekker osv i gummi heller, men jeg kunne nesten dra av 4 ifra 5, skal det gå ?
rookie Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Det rister i rattet mest rundt 70 80 kmh, altså i høy fart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå