Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har e-39 T 1997. I dag på veg til jobb fekk eg skikkeleg skaking i bil når eg passerte diverse issvullar. Dette resulterte i at eg fekk melding over dispaly over park-, bremse og baklys. I tillegg blinker blinklys med kortere intervall når bremselys er i bruk.

Baklys har tendens til "skaking" og det er vel dette som fører til melding overdisplay.

Er det lysmodol som har fått ein knekk? Sansynleg at denne må skiftast? Ved evt. skifte: Ny koding?

Har og ein e39 sedan der eg har litt av same problem etter at eg sette på diodelys og overgangsledning. Etter ei stund med bremsepedal inne blinker blinklys med kortere intervall.

:?:

S. Grepstad

Skrevet

Du trenger ikke kode om hvis du bytter lysmodul...Kan være denne som er gåen,da kan de merkeligste ting skje med det eletriske...men du burde tatt en diagnose først.modulen koster ca 4000,- og 7-800 for en brukt.

Skrevet

Så var problemet løst

E39T:

Det viste seg at bremselypære og lyspære hs lyste når bilen stod i ro, ved banking på glass blafret begge lys. Skiftet pærene og så var alt i orden, inkludert riktig hastighet på blinkers :D

E39S:

Vil eksprimentere litt med å få opp strømforbruk på sjølve baklyskretsen sidan denne trekker for lite strøm med det til følge at blinklyshastigheta er for kjapp.

S. Grepstad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...