orjan_eie Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Som topic sier, merker man noen stor forskjell ved montering av trimmkam på en B20 motor og eventuelt chip også? Nå har det seg sånn at toppen min og kamaksling/vippearmer og alt er dønn utslitt så jeg tenker i framtiden å bytte ut dette.. Men lurer litt på hvilken effekt man får ved bytte til trimmkam og chip. Har selvsagt noe å si med hva slags kamm man monterer...
Tom K Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 det kommer jo helt ann på hvor vass kam du monterer, men du vil nok merke stooor forskjell hvis den kammen du har nå er utslitt
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Vet ikke om du har vurdert det, men jeg slipte om kammen min. En god del billigere enn å kjøpe ny. Betalte 1600 for det, gjelder da kammen til en M10-motor. Brukte KM Cams på Hemnes - http://www.kmcams.com/ Se http://www.bmwccn.no/02classic/forum/viewthread.php?forum_id=15&thread_id=2043 Har gjort dette på en M10B18 fra 1982 før, og merket ganske så god forskjell. På denne justerte jeg turtallsperra på 7000omdr/min - funka greit det... Vet dog ikke hvordan det er med M20-motor, men en gvassere kam virker... Jeg har forøvrig slipt om kammen til 284 grader(standard er 264 grader)
orjan_eie Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Okei, ja kammen jeg har er rimelig nedslitt, men det finnes vel en god del forskjellige kamakslinger. Ønsker noe som gir litt ekstra futt og forsåvidt er rimelig. Tips? Så var det dette med vippearmene, disse er jo også dønn utslitt, vet det finnes kit med mer holdbare vippearmer, hvor mye koster dette?
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Dr. Scrick leverer kammer med durasjon på 272, 284, 288 og 304 til M20-motorene. http://www.avl-schrick.com/dat/MK/Schrick%202011%20E.pdf se side 4 Ville gått for 284 eller 288 grader durasjon. I forhold til vippearmer se sidene til KM Cams. Og som jeg skrev i stad, de sliper om kammen - mye billigere enn å kjøpe ny kam. De sliper til den durasjonen du vil ha(innenfor gitte grenser)
orjan_eie Skrevet April 6, 2011 Forfatter Skrevet April 6, 2011 Har fått tilbud om en kvasskam på 293 grader, er dette for kvasst?
KalMar Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 det er veldig kvasst. Men noe andre som får uttale seg nærmere om det!
orjan_eie Skrevet April 6, 2011 Forfatter Skrevet April 6, 2011 Tar ventilene nedi? Regner med annet enn bare kammen må skiftes, spesielt ved en så kvass kam?
KalMar Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 det kommer an på hvor høyt løft det er på kammen. hvet ikke hvor mye løft du kan ha før du må modde stemplene. den vill nok ikke svive på tomgang heller når det er såpass kvass kam, du må sikkert opp på 1500 for at den skal svive greit. Så det kan være greit å velge en kam som ikke er så kvas med mindre du skal ha en ræser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå