Gå til innhold

Merkbar forskjell ved trimmkam B20?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, merker man noen stor forskjell ved montering av trimmkam på en B20 motor og eventuelt chip også?

Nå har det seg sånn at toppen min og kamaksling/vippearmer og alt er dønn utslitt så jeg tenker i framtiden å bytte ut dette..

Men lurer litt på hvilken effekt man får ved bytte til trimmkam og chip. Har selvsagt noe å si med hva slags kamm man monterer...

Skrevet

det kommer jo helt ann på hvor vass kam du monterer, men du vil nok merke stooor forskjell hvis den kammen du har nå er utslitt ;)

Skrevet

Vet ikke om du har vurdert det, men jeg slipte om kammen min. En god del billigere enn å kjøpe ny. Betalte 1600 for det, gjelder da kammen til en M10-motor. Brukte KM Cams på Hemnes - http://www.kmcams.com/

Se http://www.bmwccn.no/02classic/forum/viewthread.php?forum_id=15&thread_id=2043

Har gjort dette på en M10B18 fra 1982 før, og merket ganske så god forskjell. På denne justerte jeg turtallsperra på 7000omdr/min - funka greit det...

Vet dog ikke hvordan det er med M20-motor, men en gvassere kam virker...

Jeg har forøvrig slipt om kammen til 284 grader(standard er 264 grader)

Skrevet

Okei, ja kammen jeg har er rimelig nedslitt, men det finnes vel en god del forskjellige kamakslinger.

Ønsker noe som gir litt ekstra futt og forsåvidt er rimelig. Tips?

Så var det dette med vippearmene, disse er jo også dønn utslitt, vet det finnes kit med mer holdbare vippearmer, hvor mye koster dette?

Skrevet

Dr. Scrick leverer kammer med durasjon på 272, 284, 288 og 304 til M20-motorene.

http://www.avl-schrick.com/dat/MK/Schrick%202011%20E.pdf se side 4

Ville gått for 284 eller 288 grader durasjon.

I forhold til vippearmer se sidene til KM Cams. Og som jeg skrev i stad, de sliper om kammen - mye billigere enn å kjøpe ny kam. De sliper til den durasjonen du vil ha(innenfor gitte grenser)

  • 1 month later...
Skrevet

det kommer an på hvor høyt løft det er på kammen. hvet ikke hvor mye løft du kan ha før du må modde stemplene. den vill nok ikke svive på tomgang heller når det er såpass kvass kam, du må sikkert opp på 1500 for at den skal svive greit.

Så det kan være greit å velge en kam som ikke er så kvas med mindre du skal ha en ræser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...