Virtual Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Er det noen som har en DIY på skifting av viskermotor på 520i 96m eller er det noen som vet om det er mye som må demonteres? Holder det å fjerne boksen for kupefilteret på venstre siden eller må alle dekslene neders på frontruten og hele viskeroverføringene demonteres? Takker for svar.
Bimmerfører Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Ingen hokus pokus, jeg gjorde dette på under en time hvis jeg ikke husker feil. Kupefilter på sjåførsiden må vekk, så kommer du enkelt til, du ser fort hva som må løsnes
Virtual Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Ingen hokus pokus, jeg gjorde dette på under en time hvis jeg ikke husker feil.Kupefilter på sjåførsiden må vekk, så kommer du enkelt til, du ser fort hva som må løsnes Takk for svar Jeg skiftet staget for ikke så lenge siden og det var jo en enkel sak. Men jeg mener å huske at motoren sto litt trangt til. Så jeg trenger ikke å ta av viskerarmene og plastdekslene nederst på ruten? Vilke symptomer hadde du siden du skiftet motor?
mudbug Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Er det noen som har en DIY på skifting av viskermotor på 520i 96m eller er det noen som vet om det er mye som må demonteres?Holder det å fjerne boksen for kupefilteret på venstre siden eller må alle dekslene neders på frontruten og hele viskeroverføringene demonteres? Takker for svar. Her er TIS;:
Virtual Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Er det noen som har en DIY på skifting av viskermotor på 520i 96m eller er det noen som vet om det er mye som må demonteres?Holder det å fjerne boksen for kupefilteret på venstre siden eller må alle dekslene neders på frontruten og hele viskeroverføringene demonteres? Takker for svar. Her er TIS;: Takk for tips Jeg har sett på denne før, men viser ikke denne hvordan du skifter komplett viskerkonsoll? Hadde håpet at jeg ikke trengte å demontere for mye bare for å skifte motoren, men må jeg så må jeg
Virtual Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Er det noen som har en DIY på skifting av viskermotor på 520i 96m eller er det noen som vet om det er mye som må demonteres?Holder det å fjerne boksen for kupefilteret på venstre siden eller må alle dekslene neders på frontruten og hele viskeroverføringene demonteres? Takker for svar. Her er TIS;: Ja da var viskermotoren skiftet, jeg måtte følge denne DIYen men den opplyser ikke om eventuelle problemer du kan støte på. Det var en litt større jobb en jeg trodde, helsikens masse å demontere for å få ut motoren som ligger kilt under viskerkonsollen. Hele viskerkonsollen må løs for å få ut motoren. Fikk et lite problem med den venstre viskerarmen, når den demonteres så ligger det et mellomstykke/annslag under som må demonteres med en liten ters. Den sitter skikkelig fast og jeg hadde selvfølgelig ikke en liten ters . Men jeg fikk løsnet nesten hele plastdekselet og viskerkonsollen utenom den siste skruen helt inne på venstre siden. (nr 3 på siste bilde). Men det var akkurat nok til at jeg fikk lirket ut motoren og satt inn den nye. Så nå er alt på stell og det har sluttet å regne / sludde Men det skulle ikke slutte der, en feil kommer vel ikke uten at en ny skulle oppstå Så ved en tilfeldighet at det lå en liten dam med servo olje under bilen, beholderen var halvfull. Kunne ikke konstantere helt hvor det kom i fra, klemmene under beholderen var litt løse men det hadde ikke rent noe olje nedover slangene, mest svetting. Virket som det er litt mer søl på baksiden av servopumpen men det var ikke så lett å se da den ligger litt trangt til. Er dette gjenganger på e39? Er det slangene fra beholderen til pumpe / tannstang som normalt å bli dårlige. Mener jeg også hører en litt unormal / skjærende lyd i nærheten av servopumpe / dynamo. De ligger så nærmt hverandre at det er vanskelig å høre hvor lyden kommer fra. Håper noen har noen bra tips
mudbug Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 skjærende lyd kan være rullehjul (fra vifterem) hvis du kjøpe stetoskop som du kan finne lett hvor ulyd kommer fra. http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?qui ... ery=20-338
Virtual Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 skjærende lyd kan være rullehjul (fra vifterem) hvis du kjøpe stetoskop som du kan finne lett hvor ulyd kommer fra.http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?qui ... ery=20-338 Litt silikonspray på reimene og lyden forsvant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå