Gå til innhold

Nitrobensin + Blyfri 95/98 ???


BMW-SofuZ
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke noe jeg ville prøvd på en firetakter hvertfall.

Nitro bensin inneholder mye olje hvis jeg ikke tar feil og.

Prøvde det når jeg hadde moped, og merka ikke så mye forskjell på en trimma Suzuki TSX hvertfall (50/50 blyfri 98 og RC bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man får kjøpt 100% ren nitro. Se linken i det første innlegget.

Litt dyrt er det jo selfølgelig, men det hadde jo vært gøy å prøve :lol:

Men hvis det var noen geeks her på forumet som viste litt om slikt så hadde jeg satt pris på svar. Har jo ikke lyst å plutselig se stempler komme opp av panseret........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fylte 4 nitrobensin på min gamle suzuki fz50, galenten som målte farten til 110kmt klarte ikkje og holde følge på aksen.

men eg skjærte motoren da, brente hull i stempelet.

men tror det kansje vil gå på en bil. men da ville eg prøvd med en jorde bil først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitromotorer er jo skikkelig kvasse når de er innstilt riktig.

:D

Hvis man heller Nitromethane på en bensinmotor uten noen form for justeringer tror jeg det er like sannsynlig at det går dårligere, som at det vil gå bedre.

Nitromethane har blandingsforhold på 2:1, bensin har 14:1. Så da treger man 7 ganger mer. Tenningen må da også være mye tidligere. I det minste skal det være lettere å få til nitrodrift på en innsprøtningsmotor, enn det hadde vært med forgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd rc bensin på opel ascona, det går absolutt ikke bedre, klarte såvidt å kjøre på det i det hele tatt og kan ikke gi for mye gass da dør den ut og sliter med å holde seg i gang, går så ujevnt som det går ann å gå. Også ryker det ganske heftig blått bak bilen. Egentlig ikke så veldig moro så liten vits å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd rc bensin på opel ascona, det går absolutt ikke bedre, klarte såvidt å kjøre på det i det hele tatt og kan ikke gi for mye gass da dør den ut og sliter med å holde seg i gang, går så ujevnt som det går ann å gå. Også ryker det ganske heftig blått bak bilen. Egentlig ikke så veldig moro så liten vits å prøve det.

Da har du sikkert kjørt med RC bensin som har rundt 30-40% olje i seg. Det sier seg selv at går dårlig i forbrenningskammeret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan gi litt effekt,er vel å fylle litt E85 på tanken. Ikke sikker på hvor mye,men 10-15 liter og resten 98 oktan :wink:

Ja, det kan vel gå, men det gir vel relativt liten effektøkning. Pluss at jeg har ikke klart å lokalisere en eneste bio-pumpe her i kristiansand... Har ikke sett så mye etter heller da... #-o

Tenkte at nitromentanen kunne erstatte eventuelt turbo, lystgass, og andre ombygginger av motoren ved at man får et høyeffektivt drivstoff :D

Vet blant annet at de bruker nitromentan som drivstoff i Top Fuel drag racing :applause:

Sitat fra wikipedia: Nitromethane is used as a fuel in racing, particularly drag racing, as well as for rockets and model airplanes and commonly referred to in this context as "nitro". The oxygen content of nitromethane enables it to burn with much less atmospheric oxygen. 14.7 lbs. of air is required to burn 1 pound of gasoline, but only 1.7 lb. of air for 1 lb. of nitromethane. nitromethane generates about 2.3 times the power of gasoline when combined with a given amount of oxygen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blanda 50-50 med 98 oktan og nitrometan RC bensin på en gammel E30 323 jeg hadde, om det gikk noe bedre vet jeg ikke men det lukta ræserbil lang vei, skal man ha effekt så må man nok blande ren nitrometan som de bruker i dragrace, rc bensina inneholder vel 20-30 prosent olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev og forsket på E85 når jeg hadde lettsykkel.

På en urørt motor gir det ikke noe merkbar effekt og motoren blir mer tungstartet når det er kaldt, så blir eksoslukten veldig spesiell også. Å bruke E85 til effektøkning på en sugemotor innebærer at du kan kjøre med høyere kompresjon og mer fortenning fordi den er mer bankefast (motstandsdyktig mot tenningsbank) enn vanlig 95/98 oktan bensin er, dermed er det ikke bare E85 alene som gir effektøkning. På en turbomotor kan man kjøre med høyere ladetrykk før man får problemer med tenningsbank hvis man bruker E85 og dermed mer effekt. Ryktene skal også ha det til til at man får en litt kaldere forbrenning med E85, men man skal også være obs på at det krever litt annet blandingsforhold enn vanlig bensin. Ca 25-30% fetere blanding og da vil man også merke at drivstofforbruket går litt opp, til gjengjeld koster det bare 8kr eller noe slikt pr liter for E85. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...