Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt mange ganger tidligere har jeg en turbokonvertert m20b25. Denne gangen er spørsmålet følgende:

Turboen er både vann og olje kjølt, noen som har tips om hvor jeg kan hente vanntrykk til den, og da selvfølgelig hvor skal jeg legge vannretur?

Skrevet
Som nevnt mange ganger tidligere har jeg en turbokonvertert m20b25. Denne gangen er spørsmålet følgende:

Turboen er både vann og olje kjølt, noen som har tips om hvor jeg kan hente vanntrykk til den, og da selvfølgelig hvor skal jeg legge vannretur?

Vann inn på turbo kan du hente fra blokka, på høyre side står det en skrue med 17mm hode (mulig det er 19mm og husker ikke).

Denne kommer det vann fra. Ut fra turbo ville jeg komblet inn på varmeregisterets side inn ikke ut. Så får du tatt bort noe av varmen i varmeapparatet.

Går 2 slanger inn i torpedoveggen din (til varmeregisteret), den ut fra varmeregisteret er koblet til toppen i bakkant.

Inn kommer vel fra termostathuset.

Skrevet
Takk for svar! :)

Eneste er at jeg har ikke varmeapparat. :( Slange som går inn/ ut torpedoveggen er bare koplet sammen.

Ok men ville kanskje tatt den på der for det.

Motoren får noe varmere kjølevann, men må neste teste det.

Eller så får du koble ut fra turbo så nærme radiator som mulig så vannet blir kjølt ned ganske fort.

Og om du har original radiator ville jeg skifta ut den. Kan nesten garanterer deg at du vil få høy temp på vannet. Så den begynner å koke.

Har prøvd ut dette noen ganger med vannavkjølt turbo på m20... De liker ikke spesielt ekstra varme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...