orjan_eie Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Har ett problem med motoren min (M20B20). Ved stopping i kryss/rundkjøringer osv, jager motoren litt, dvs, den dette langt ned på turtall (rett før den dauer) så ruser den seg opp litt. Hvor starter jeg feilsøkingen? Slanger osv. til tomgangsregulator? Gjelder når motoren er varm.
Tom Marius Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Spray med startgass rundt vakuumslanger. Om den ruser seg opp så har du lekkasje
orjan_eie Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Skal sjekke etter falskluft, gjerne imorgen visst jeg blir ferdig med sveisinga i gulvet.
orjan_eie Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Skrevet Februar 19, 2011 Nå har jeg endelig fått prøvd bilen skikkelig da jeg fikk lappen idag. Kan prøve å gi en litt bedre forklaring på problemet. Ved kald start, sviver bilen på VELDIG høyt turtall, gjerne 1500-2000 omdreininger. Dette vare veldig lenge til motoren er skikkelig varm, (blir ikke 90grader på måleren, står kan 3/4 av 90 grader). Plutselig slipper den ned turtallet som om choken eller noe går av, da sviver den enten på 800 omdreininger helt fint, eller ligger og jager opp og ned på turtallet. Kan det ha noe med temperatursensorene å gjøre? Jeg har ikke sjekka for falskluft enda, men syns det er litt merkelig at problemet kommer å går og plutselig sviver den helt fint.. ?
2000Touring Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Gratulerer med lappen:D Tror nok at du kan ha rett i at det kan være noe med tomgangsregulatoren, men sjekk for falskluft først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå