Gå til innhold

Noen som kan reglement på "FLYTTEGODS" biler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på reglement rundt flyttegods biler,spesielt angående ombygging.

Vet amcar klubben i norge har veldig fokus på denne regelen som et "smutthull" hva ombygging angår.

Noen som er SIKRE på hvordan dette stiller seg?

Lurer siden jeg har kjøpt en e32 730 87modell som har betegnelsen "flyttegods" i vognkortet.

Mvh.

Skrevet

Vil dette si at informasjonen på statens vegvesen sine sider er feil?

Har lest meg opp til at paragraf 1-8 i kjøretøyforskriftene,ikke sier noe om at denne loven er fjernet.

Mulig at biltilsynet ikke har oppdattert regelboka si på nett i det siste,evt at det er noe jeg ikke har fått med meg.

Skrevet
Vil dette si at informasjonen på statens vegvesen sine sider er feil?

Har lest meg opp til at paragraf 1-8 i kjøretøyforskriftene,ikke sier noe om at denne loven er fjernet.

Mulig at biltilsynet ikke har oppdattert regelboka si på nett i det siste,evt at det er noe jeg ikke har fått med meg.

Mulig jeg ikke uttalte meg helt korrekt, mente ikke at de var tatt helt vekk men at de går under mye de samme kravene som vanlig import. Selvfølgelig alt etter årstallet på bilen.

Det var mye lettere å registrere en flyttegodsbil for en del år tilbake. Ikke så strenge krav.

Skrevet

Er ganske sikker på at det smutthullet rundt flyttegodsbiler ble tettet i 2009. Leste et brev hvor disse reglene skulle revurderes da de hadde fått flere rettsaker mot seg etter å ha nektet å godkjenne flyttegodsbiler. Tidligere var det jo slik at de eneste kravene for flyttegodsbilene var at de hadde godkjent bensintank, setebelte og frontlykter (eller noe sånt). Mao kunne du kjøre 2000hk uten at biltilsynet kunne si noe. Må da være noen som lurer på hvordan f.eks Magnors 2000hk Granada ble godkjent? ;)

Skrevet

Har en manta som e flyttegods=)Og den slipp æ blinkers på skjermer på=)Men sjølve flyttegods importen e borte ja...Og når det kjæm te amcar så har det bynt og blitt strenger no og.Kan itj bare ta inn en 81 camaro og døtt ka du vil under panseret som du kun gjør før.Ska den registeres som veteran uten bruksbegrensninga så må den vær orginal,en kompis av meg som mått skifte de kromma toppdekslan sine te org for og få den godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...