Gå til innhold

mulig å demontere bunnpanne på m20b20 i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle bytte bunnpannepakning på min e30 320 i går, men det var jo klin umuligt å få den av gitt, fikk løsnet den i fra motor men fikk ikke lirka den ut, selv om jeg løsnet på servosnekka.

fikk omsider lirket på plass pakningen på bunnpannen dær den hang, men lurer på om det er mulig å demontere den med motor i bil, eller må den løftes ut for å få den av? (sånn får etterpåklokskapens del)

Skrevet

jepp, det går.

du kan bare løsne litt på traversen og motorfeste feks så kan du holde motor oppe med elefantjekk, eller en 2/4" over dempertårn etc.

Skrevet
skulle bytte bunnpannepakning på min e30 320 i går, men det var jo klin umuligt å få den av gitt, fikk løsnet den i fra motor men fikk ikke lirka den ut, selv om jeg løsnet på servosnekka.

fikk omsider lirket på plass pakningen på bunnpannen dær den hang, men lurer på om det er mulig å demontere den med motor i bil, eller må den løftes ut for å få den av? (sånn får etterpåklokskapens del)

Det skal gå å ta ut bunnpanne i bil, men du må løsne på motorfester og løfte motor litt, kan være du må skru av oljepumpen også. Men godt jobba, for å ha bytta pakninga da !! hehe Jeg hadde sett litt mørkt på det, er jo ikke akkurat god plass i e30 med m20 :lol:

Skrevet

Du skal kunne greie det om du løfter motoren litt opp. Du må da så klart løsne den fra festene.

Til opplysning så har du ikke servosnekke. Men tannstang. Pirke pirke;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...