Gå til innhold

Rammenummer juks


eirikbg
 Share

Anbefalte innlegg

Før jeg sier mer, jeg har INGEN planer om dette selv, jeg spørs kun for nyskjerrigheten sin skyld.

Hvor vanlig er det å jukse med rammenummer enten ved å sveise inn fra annen ramme eventuelt å få slått inn nytt?

Grunnen til at jeg spør om det er vanlig er jo at det må da vel være nesten umulig å bli tatt for dette? Regner ikke med at BT har røntgen apparat for kontroll?

Kjør diskusjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT HAR røntgen ja ;) så ved en liten mistanke, så blir man tatt inn for sjekk ;) Har hørt og lest om flere som har blitt tatt for slikt her i Norge. Folk som har kjøpt biler i god tro, men BT har fått de inntauet etc..utrolig surt, for da får man ikke tilbake en krone. Men hvor ofte det skjer, og hvor utbredd det er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som driver med godkjenning av bil(EU). Der hender det slike ting, men det blir oppdaget ved at de som gjør det ikke kjenner til hvor alle chassinr er. De står nemlig flere plasser på bilen og de er på en slags måte "hemmelig" og på plasser det er vanskelig og sveise inn nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en her på forumet som har blitt tatt for rammenummerbytte han selv ikke visste noe om. Etter lang tid og mye styr fikk han vel bilen tilbake men den var da ikke lengre mulig å registrere, han kunne plukke de delene han ville ha av bilen men karosseriet måtte skrotes og noen erstattning kunne han se langt etter. Dette er fortalt utifra hukommelsen min så om jeg husker feil får noen rette på meg, orker ikke å lete opp tråden det er snakk om akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en her på forumet som har blitt tatt for rammenummerbytte han selv ikke visste noe om. Etter lang tid og mye styr fikk han vel bilen tilbake men den var da ikke lengre mulig å registrere, han kunne plukke de delene han ville ha av bilen men karosseriet måtte skrotes og noen erstattning kunne han se langt etter. Dette er fortalt utifra hukommelsen min så om jeg husker feil får noen rette på meg, orker ikke å lete opp tråden det er snakk om akkurat nå :)

Stemmer bra det ja tror jeg. Var ikke det en E30 M3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal en del til før BT setter igang sånne undersøkelser,men på den annen side er det vel heller få som gidder å sveise og stemple nye rammenumre på en 316 heller. - Er gjerne litt mer sjeldne eller i det minste motorsterke biler som får den typen behandling,pga kongerikets hat mot biler man ikke betaler trippel pliktmoms for.

- Kan være livsfarlige sammensveise gamle vrak og da,er først skrittet tatt til skifte av rammenummer,er vel ikke moralen helt sunn på annet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, de to bilene jeg vet har blitt tatt (begge E30r) har vært sveisa inn nytt rammenr framme ved vinduslista ved å kappe ut bare rammenr biten og sveist på en ny. Da blir det liggende slagg under metallet som du enkelt ser (og kjenner) når du skrur bort varmeapparat skjoldet på torpedoen. Spør du meg er man passe IDIOT om man sveiser om sånn, det er jo som å BE om bråk. Sier litt om hva slags IQ vi har med å gjøre på de som har gjort arbeidet. Hvor mye koster det å bare erstatte hele plata ny fra fabrikk og banke inn eget chassinr? Så blir det så cleant som fy, og jeg har ingen tru på at man kan avdekke noe sånn. Da må man isåfall ha utstyr som kan etablere hvor gammel en sveisefuge er. Og det er så trangt under der etter å ha sveiset så jeg simpelten ser på det som en umulighet.

At det finnes fler "skjulte" chassinr skal jeg komme til bunns i en dag, jeg har personlig ikke noe tro på, ikke på så gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i et tilfelle så var de skjult men lett å få fram da. det var på en 240 der en ungutt skulle prøve seg og tydelig ikke visste om alle nr.

Der var det et nr. over gearkasse på kanalen der. Vet ikke om det var over eller under kanal.

Viss en skal gjøre noe slikt vil jeg tro at en kan skaffe seg info om plasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvet ikke om det er så greit at folk legger ut info om hvordan det kan jukses og trikses med bilene.

Kan jo være at det sitter en luring som å leser jeg opp på hvordan han skal gjøre det for så å selge bilen til deg :lol:

Å da kan du jo angre... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg jobbet på Falck henta vi inn en utbrent Audi RS4, nr var kappa bort men politiet visste hvor de skulle lete, det stod et nr under lista i innsteget på førerdøra og et nr i torpedoveggen helt oppe under dashbordet, så det finnes sikker mange skjulte nr som kan avsløre identiteten til bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...