payam Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 hei jeg har en e36 320i 1992, starta bilene i minus -20 grader. hadde glemt at det var vann i radiatorn å ikke frostveske kjørte ca 10 min da så jeg hadde temp måleren er på rødt, bilen koker å det kommer ingen varm luft i kupen. har byttet vannpumpe å termostat men det hjalp ikke. vannet sirkulerer ikke, det kommer ingen vann i de 2 tjukke rørene som går fra termostat til radiator å det blir veldig varmt rundt de, radiatorn blir heller ikke varm. Hva kan det være hjelp ?? kan det være toppen? har sjekka i olijen den er fin ikke no vann der.
shortx Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 heijeg har en e36 320i 1992, starta bilene i minus -20 grader. hadde glemt at det var vann i radiatorn å ikke frostveske kjørte ca 10 min da så jeg hadde temp måleren er på rødt, bilen koker å det kommer ingen varm luft i kupen. har byttet vannpumpe å termostat men det hjalp ikke. vannet sirkulerer ikke, det kommer ingen vann i de 2 tjukke rørene som går fra termostat til radiator å det blir veldig varmt rundt de, radiatorn blir heller ikke varm. Hva kan det være hjelp ?? kan det være toppen? har sjekka i olijen den er fin ikke no vann der. Har du prøvd og sette bilen et varmt sted, vannet har nok bare fryst.
Olelink Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Som nevnt over så har har nok vannet fryst i radiator og evt flere steder. Prøv å få bilen tint opp ett sted, helst uten motor igang da det ikke er spesielt bra for motor at kjølesystemet ikke er opperativt.
mr.emma Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 hei hell på rein frosteveske,start bilen,stopp bilen før den koker.og start bilen igjen etter at den har kjølt seg ned.sånn må du holde på en stund.ps sett på vifta når du gjør dette. jeg hadde samme problem og da gjorde jeg det på samme måte,det virket for meg
payam Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 takk for hjelpen, skal prøve å se om det funker
Eksos Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Har bilen stått i 20 minus uten frostvæske? Sjekk frostpluggen på blokka i tilfelle, ikke umulig at denne har gitt etter heller.. Vann utvider jo seg når det fryser, du kan få mye godt arbeid her Ville absolutt ikke prøvd metoden med å starte motoren, for så å stoppa den igjen.. Om det vannet er fryst der som vannpumpa sitter kan du jo tenke deg hva som vil skje..
payam Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 hei hvor sitter den pluggen?? kan du vise den med bilde fra etk katalogen, det ville vært stor hjelp! vifta på bilen går med en gang jeg skrur på bilen, la merke til det nå.
E36Cab1 Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 heihell på rein frosteveske,start bilen,stopp bilen før den koker.og start bilen igjen etter at den har kjølt seg ned.sånn må du holde på en stund.ps sett på vifta når du gjør dette. jeg hadde samme problem og da gjorde jeg det på samme måte,det virket for meg bilen tåler å koke noen ganger. Are u fucking nutz?!? Ignorer dette for all del,og gjør følgende: Du må la bilen stå i et varmt lokale til du er sikker på at systemet ditt(radiator/blokk/slanger osv) er tint,da kan du etterfylle med rent vann,lufte og sjekke funksjon/se etter lekkasjer. Er alt ok,drener kjølesystemet og fyll på korrekt blanding med vann/frostvæske. Har du tilgang på trykkmåler er dette det beste. NB! Har du flust av kjølevæske stående og vil ta en sjans på at anlegget er ok,så kan du sjekke anlegget som nevnt ovenfor,men da med korrekt blanding av vann/frostvæske etter du har drenert systemet første gangen Men vær beredt på at det kan bokstavelig talt gå i vasken(eventuelt sluken).
Olelink Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 heihell på rein frosteveske,start bilen,stopp bilen før den koker.og start bilen igjen etter at den har kjølt seg ned.sånn må du holde på en stund.ps sett på vifta når du gjør dette. jeg hadde samme problem og da gjorde jeg det på samme måte,det virket for meg bilen tåler å koke noen ganger. Hva du gjør med din egen bil er nå en ting, håper dog jeg slipper å kjøpe bil av deg om dette er din holding til en motor. Men personlig uttalelser som den siste bør du holde for deg selv. M50 tåler slettes ikke å koke. Dette har alt for mange smertelig fått erfare allerede. Om motoren tåler å koke en gang uten havari så har du med den kokingen svekket motoren og det vil gå på bekostning av resterende levetid samt toleranse mot en evt uheldig varmgang. Ikke minst svekker du motoren på en måte en kjøper ikke kan se ved ett salg.
Hauso Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Du er regelrett dum mr.emma.. Unnskyld meg, men fyfaen, er det mulig? ! Frostpluggene sitter på blokka, og skal sprette ut om kjølevæska di fryser.. Dette for å unngå et helvette. Sikkerhetstiltak kan du kalle det. La bilen din tine, hell ut all væske/vann, sjekk frostpluggene. Kjør på med riktig væske, og luft systemet ditt. Ha på varmeapparatet på varmt når du holder på.. Har du flaks, har ikke toppen din slått seg, og frostpluggene er inntakte uten andre skader inni motoren.. Lykke til, og pass litt på hvem du hører på på dette forumet, det er ikke mange her inne som kan mye, og ved å lese litt, så opparbeider du deg litt kunnskaper om en motors virkemåte, og hvem av oss her inne du kan stole på og ikke. Jeg sier ikke at jeg er noen ekspert, langt i fra, men jeg svarer heller ikke på ting jeg ikke har noe greie på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå