magnus2k Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Har tenkt å montere en sub I min 320d 2001 modell, men har ikke veldig lyst til å kjøpe på ny CD spiller siden jeg vil beholde multifunksjonsrattet. Men det er jo ikke utganger på CD-spilleren til å montere en sub, så derfor lurte jeg på om det går an at jeg kjøper meg noe sånt http://www.caraudiodirect.co.uk/pacsoem ... erter.html å deretter monterer denne til CD-spilleren og videre til subben? Kan hende dette er et veldig dumt spørsmål, men kan ikke så mye om bil osv! Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiveFree Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Du kan også kjøpe en aktiv sub, som har inngang for både phonokabler og høyttalerkabler. Da kan du skjøte høyttalerkablene til høytalerene bak og bruke de.. Får ikke helt de samme signalene som du gjør med phonokabler, men blir mye bedre enn ingen sub... Jeg byttet spiller på min E87, beholdt rattfunksjonene med ekstra kabler til spilleren og trakk opp phono til forsterker og sub. Ble rå lyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 På min E46 er det lagt opp slik du tenker, bare at det er en 2kanals istede for 4. Det er tatt ut fra den ene hatthøytaleren. Da disse får det fulle lydspekteret, i motsettning til frontsettet, hvor det er splittet opp. Samt at hatthøytalerne er lett tiljengelig der bak, hvor jeg antar forsterkeren skal ligge uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Ok Takk for svar. Noen i Trondheims område som kan dette og har mulighet til å hjelpe meg med dette mot litt betaling? Kan hende det er en veldig enkel oppgave, men er så forbanna lite praktisk anlagt at jeg tørr ikke være borti noe som helst på bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Du skal sikkert på treffet i morgen du da? Skal dit jeg og, så kan jo prikke bortimeg å høre om jeg kan ta en titt om du vil Kommer i E46 sølvgrå. 2 kjennemerker å se etter; Hærværk i form av nøkkel el. som har ripet førerdør, framskjærm, litt panser og blinklykt i front Samt en baklukeleppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfan123 Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Fått kobla til sub på orginal spilleren? lurer på det samme selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Nei har ikke fått gjort det enda, er ikke sikker på hvilken boks jeg skal kjøpe for å få til den overgangen, og ettersom jeg ikke er så dreven på dette selv, så må jeg skaffe meg hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Holder til i trondheim sier du? Stikk da innom bilradiospessialisten og spøretteren slik omformer. Fra vanlig høytaler tigsignal, sant? Du trenger helt sikkert ikke den dyre, men de bruker å ha en veldig grei alternativ vare inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 jeg har for ikke så lenge siden koblet opp en høy til lav signal omformer. og det er ikke veldig vansklig. kjøp en sån http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=78&mid=m436&id=&vn=736 så kobler du bare på hatthøytalerene du kan bruke en strøm tyv så slipper du og klippe ledningene. og remote kablen tar du bare og kobler deg sammen med den hvit/brun kablen som går til antenne forsterkern. det fungerer fint enkelt og slepper nesten og klippe en ledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 Tusen takk Mlarsen, men nå har det seg sånn at jeg er så lite praktisk anlagt av meg at hvis jeg i hele tatt prøver å gjøre noe med ledninger og antenner, så går det rett til helvete! Så det jeg lurer på, er om det er noen i Stjørdal/Levanger/Trondheims område som har gjort dette med en BMW business CD spiller før, og har kunnet hjelpe meg for noen kroner? Har handlet den overgangen som du nevne Mlarsen, så alt er klart! Batteriet ligger også bak så det er jo ikke noe mye kabler å strekke heller. Takk på forhånd! Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 Eller om noen kan forklare hvilken farge det er på ledningen som skal klippes å kobles til den vca convertern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Gjorde det her nylig, men bilen min er gamlere, vet ikke om ledningene er like, men kan jo fortelle deg hvilke jeg kobla til på den lille omformern. Har lasta ned en pdf fil, og der står hvilke kabler som går til hver høyttaler. rear left tweeter+ yellow/grey rear left tweeter- yellow/black rear right tweeter+ blue/grey rear right tweeter- blue/black Tror det er de her du skal ha, er en stund sia jeg gjorde det, men ganske sikker. De ligger på venstresiden vedsiden av sitteputa i baksetet, så bruker du enten strømtyv eller så klipper du de og bare bruker sko etc. Kan være greit og bruke en forlengelseskabel og dra fra der du finner kablene, og helt bak til bagasjerommet, også kobler du på den omformeren til forlengelsesledningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 Okei, tusen takk! Men har du den PDF filen? finner ikke noe som helst dokumentasjon på nettet om fargen på kabler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 søk på bmw e39/46 speaker wiring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus2k Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 Tusen takk Appelgren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå