LarsBMW Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Har satt i E30 M40 motor i en 93 316i da jeg har lest at det skal passe så og si rett i. Dette stemmer ikke på noen måte.. Har flyttet over innsug og ledningsnett, bunnpanne og motorfester samt konsoll for servopumpe og dynamo. Men reimhjulet på veiva kan ikke brukes da veivsensoren bommer på tenna pga. at fronten på motoren ikke er lik. Med E30 reimhjul blir det feil vinkel på reimene for dynamo og servopumpe. Samt at det ikke er mulighet for å bruke AC kompressoren siden det kun er kilereim på E30 reimhjulet, men kompressoren har flat reim. Hvordan løses dette på beste måte? Koste på motoren litt i form av pakninger, svinghjulslager og div så kjipt å måtte kjøpe en annen motor nå.. Oljepumpa er skjært på den gamle motoren så og flytte over fronten fra den er uaktuelt og i tillegg en del jobb. Reimstrammeren jeg bestilte til regreima passa heller ikke, da E30 strammeren er mye dypere enn E36.... Litt frustrert og håper på hjelp!
bmwmann24 Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Dette e vel ikke noe folk flest finner på selv å gjøre. Vi må nok vente i spenning å se hva du finner ut. Interessant at du gjør dette.
LarsBMW Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Trodde dette var ganske vanlig, da E30 motorene virker mye enklere å få tak i.. Jeg holder dere oppdatert uansett
bmwmann24 Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 e nok vanligere med m50 i e30. kjenner ingen som gjør dette. Hvorfor sette en m20 i e36?
Hauso Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Hvorfor sette den motoren i noen som helst bil? m40'en er lat, tikker, og bruker masse bensin:) Har den i e30'en min sjøl, og det er jo så vidt meg bekjent den dårligste motoren Bmw har laget.. Har riktignok ikke hatt store problemene med min enda, tross 240.000 km på veien. Men alltid spennende med noen nye påfunn;) Men jeg synes det er rart at en m40 fra en e30 skal være så ulik en som stod i en e36? En m40 skal jo være en m40 trodde nå jeg.. Lykke til, kan desverre ikke hjelpe deg med annet enn en gratis bump =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå