kjellsigvald Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 turteller virker ikkje i forbindelse me motor bytte, etter eg bytta fra 2liter til 2.5, ka har eg gjort galt, eller glemt? ka bør eg begynne å skjekke først?
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Ligger en 3-pinnet kontakt i hanskerommet, ved siden av ECU som går til turtall og forbruksmåler. I motorstikket er pinne nummer 9 (sort ledning) turtallsgiver. Sjekk også sikring nummer 9 fra venstre inn mot motoren.
kjellsigvald Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 skal den gå gjennom styresentral, eller direkte fra coil til turteller?
kjellsigvald Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 det kommer et tre pinnet stikk ut av motor stikk , men er ikkje noe stikk i hanskerommet og sette det i ..??
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Hm, slik skal koblingen i hanskerommet se ut: Let etter stikket, om du ikke finner det så vet jeg ikke. Skal si ifra om jeg finner ut noe.
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Aha, ser nå at du har en cabriolet. Sjekk etter om du har kontakt på #9 i motorstikket på motorsiden og bilsiden. Om du har byttet til en motor fra før 9/87 mangler du #9 på motorsiden.
kjellsigvald Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 hvor gammel motoren er vett eg ikkje , men eg ser på bilde du la inn at eg har det stikket til høgre , men ikkje motparten i hanskerommmet . har du noe forslag til ka eg kan gjør ?
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Åpne opp motorstikket og sjekk om du har kontakt på begge #9 pinnene, så tar vi det derfra.
kjellsigvald Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 skal sjekke i morgen . takk for hjelpen så langt.
kjellsigvald Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 har tatt et bilde av motorstikk her , kansje det kan si deg noe. nr 1, 7 og 9 tellet fra høgre oppe på bilde mangler . og nr 4 , 5 og 6 mangle nede, på bildet. på styresentral mangler ingen så godt eg kunne se
winchester Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Det der er kontakten til ECU, motorstikket ligger i motorrommet på torpedoveggen.
Fliid Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Cab har turtall signal i motorplugg, slik som winchester sier. På nr. 9 . Stikket du har tatt bilde av ser ut som stikket på en eldre motor. Hvit ledning i 3 polet stikk ved stikket du har tatt bilde av, det er turtall. Den skal sammen med sort leding (pinne 7) i motorpluggen (Den sorte runde i motorrommet rett ved sikringsboks)
kjellsigvald Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Skrevet Februar 19, 2011 har koblet hvit ledning fra 3 pinnet kontakt ved ecu inn på nr 9 på motorstikk ved sikrings boks, fikk liv i turteller å forbruks måler, men turteller viser for lavt turtall å henger etter/er forsinket på turtall, ka kan gjere dette? mvh kjelli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå