miils Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 min bruker sykt mye bensin, ligg på 1,5 t 2 liter på mila på bykjøring hva kan d komme av at den har så høyt forbruk??
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Stor tung bil med automat, bruker fort bensin på bykjøring hvis du ikke kjører forsiktig. Min bruker nok sikkert 1,5 på mila under bykjøring og 0,8 på langkjøring så jeg synes ikke med tanke på alder på bilen, vekt og at det er automat er så veldig mye
miils Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 ja d e jo kjærringa som kjøre den, d e ho så klage
todleif Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Fyll opp tanken, ta deg ein langtur og sjekk om forbruket er normalt.
JENSSEN Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 bruk søkemotor, så finner du ut at andre har også samme forbruk, ta service på bilen din, bensin/diesel filter, oje, oljefilter, luftfilter, plugger,, dette kan hjelpe:D
teexeln Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Kan skrive under på at om bilen din bruker 1,5-2liter pr mil så er det no riv ruskende galt!! har sjøl en 97 520ia som kjerringa bruker til og fra jobben og den har Aldrig vært over 1,1 i forbruk og da målt på pumpa! ligger for det meste fra 0,90-like over litern. Men selfølgelig står bilen og bakker utfor en butikk i 5 min her og 5 min der så blir jo forbruket pr mil økt drastisk. På langkjøring skal en 520ia være lett å kjøre under 0,8 pr mil. kjører du veldig pent å lite bakker kan du til og med klare under 0,7. Dårlige plugger, tett luftfilter gir økt forbruk.
miils Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 ska skifte pluggan olje og oljefilter imorgen, så ska æ se om d blir bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå