Gå til innhold

Fra manuell til automatisk klimaanlegg i E34 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som vet hva som må gjøres, å om det er mye som må gjøres for å bytte til automatisk klimaanlegg i E34?

64_1286791825.jpg

Skrevet

Etter hva jeg kan se i ETK så må du bytte hele varmeanlegget.

E34 med automatisk klima og dermed også aktuatorer har ett

helt eget varmeanlegg.

Skrevet

mhm.. alle spjeldene er vel styrt med vaiere eller noe på manuell klima og er styrt elektrisk med små motorer på automatisk klima, og da ligger vel kanskje ikke kontaktene der heller! er vel større jobb å skifte ledningsnett enn å skifte hele varmeapperatet, selv om det er en ganske stor jobb også hehe

Skrevet

Samt at det må til en større custom løsning på innfesting og tilpassing for aktuatorene.

En annen ting er at standard annlegget vel ikke har like mange spjeld som Automatisk

klima med AC. Tenker da på f.eks varme/kulde velgeren på senter spjeldet i dashbordet.

Skrevet

oki.. har ikke dem uten ac den varme/kulde velgern i midten? tror også det er noen flere spjeld motoren på -92 mod en de eldre med auto ++ husker jeg la merke til det når jeg tok register fra del bilen og satt i brukstralla

Skrevet

Den varme/kulde velgeren på senter spjeldet i dashbordet har jeg hatt på begge 93modellene jeg har hatt, begge med manuellt anlegg, en av dem med AC.

Men dette blir vel alt for omfattende jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...