Gå til innhold

M3 Lav tomgang og dåli drag fra bunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen her som har en anelse, hva som er feilen med min m3 S50B30? :)

Går usedvanlig lavt på tomgang 500-600rpm, dårlig bunn drag egentlig hele veien, og små fusker litt imellom, er det samme om den er kald eller varm.

på forhånd takk :)

Skrevet

tikker i den ene magnetventilen på vanos når tenninga er skrudd på, har prøvd å bytte den uten hell, kan det ha noe med vanos styringsenheten,? tror jeg har hørt att det er en egen styringsenhet på den??

:)

Skrevet

har ikkje så mye greie på vanos egentlig.. men vanos problem var det første som slå meg.. sikkert andre her som kan svare bedre på om den har egen styre enhet osv!:P

Skrevet

Vist han har så dårlig bensin pumpe at bilen ikkje går skikklig på tomgang engang, så tviler jeg på at den leverer nåkk til at han klarer å få turtall.. ville jo i teorien død ut etter hvert som turtallet kom da?

Skrevet
det er ikke så sikkert.. bensinregulatorern struper returen så det blir høyere trykk når man gasser.

Hadde en gang en E30 som var slik, stoppet til slutt på tomgang, men gikk helt greit på høyt turtall, dog sikkert veldig magert.

Ang vanos styreenheten tror jeg ikke denne skaper slike problemer.

Vanos har vel liten betydning på tomgang tror jeg.

På Fredric Aasbø sin som han kjørte drifting i kjørte han faktisk uten denne hjernen.

Den suger ikke falsk luft ett sted da? Kan være så enkelt.

Eller kanskje LMM..

Skrevet

Takk for mang gode råd. fikk ikke koblet opp diagnose program idag men plukka ut insug, tomgangsregulator og veivhusventilasjon, fant mye "hvit" fett lignende greier, vasket og blåste d ut, fant også lekasje under insugsbælgen, som skyldes dårlig montasje. fikset dette også går mye bedre fra bunn av og går "normalt" på tomgang :) så falskluft er vell nøkkel ordet

uansett takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...