Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Da var tiden inne for meg også å kjøpe meg bil. Har fulgt med på markedet i et halvt års tid ca. Så tålmodigheten begynte og renne ut mot slutten. Men endelig var den rette bilen der og det ble kjøp etter litt pruting. Siden alle sikkert lurer på prisen, så skulle selger ha 50k. Men fikk den for 44k tilslutt da det var litt flere feil en først antatt. Kort fortalt om meg selv så er jeg en gutt på 16år. Har vært i næringslivet siden jeg var 14år. Da fikk jeg jobb i Kiwi tro det eller ei. Og nå jobber jeg hos Handelshuset Martinsen samt Kiwi. Går på vidergående skole under linjen Teknisk Industriell Produksjon (TIP) hvor jeg stor trives :D Så må dere bare spørre i vei om dere lurer på noe, kommentarer er utrolig kjekt. Både positive og konstruktiv kritikk :)

Men i og med at dette er førstegangs bil så har jeg "pretty much" sprengt budsjettet allerede. Bare årsavgiften koster halvparten av det jeg ga for mopeden min! Men men så har jo denne 4 hjul isteden for 2 da 8)

Planer:

- Fikse rust

- Skifte lykter (sprukket)

- Skifte servopumpe

- Lekkasje i radiatoren

- Fikse auxilury viften (Står dønn stilt hele tiden)

- Skifte luftfilet, oljefilter og kupèfilter

- Tette baklyktene

- Slipe ned og polere opp sommerfelger (Kantkjørt)

- Skifte motor olje, automatkasse olje og differensial olje.

- Skaffe knapp til multifunksjonrattet

- Skaffe 2 brytere til klimaanlegget

Det var de essensielle tingene, her er det ikke nødvendige men som allikevel er nødvendige (Oppdateres) :lol::D

- Full M-tech pakke (Fangere, dør lister, spoiler mm)

- M5 eksos 4 rør

- Toning?

For enda flere bilder av bilen:

http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 9510abdbd2

For de som også er interessert i 2 hjul så finner dere porsjekttråd om mopeden her:

http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... c2fc37e4c4

Enough talk, show some pictures!

7uwhh7qjmk7bhtyvr7kj.jpg

c53qk02i9b985o6lauso.jpg

xybhrcz1wo15gcgksnuv.jpg

gwgydsaj2t5mr8j2p908.jpg

034axznjk1j8cs6gqvot.jpg

Bilen, firhjulingen og mopeden min :roll:

2o2y989b2tpgnw2poj06.jpg

qzigoeefao7krtiqqyf0.jpg

0bmpl30vbx2vw7oxzcf5.jpg

170qve8hdi7y63tp0pvy.jpg

o0a42q5zj4mpuybl86d4.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Gratulerer med bil, må si du har fått mye for pengene, men den er vel kanskje kjørt noen km?

Blir bra den når du har fått mekka litt :)

Dette frykter jeg kan bli dyrt: Samme problem på min, der er styrekortet gåent, koster 10k+arbeid.

Kul moped btw!

Skrevet

Du bestilte like greit to strammehjul ser jeg?

Fin bil du har her, ikke alle som får en slik førstebil!

Skrevet
Gratulerer med bil, må si du har fått mye for pengene, men den er vel kanskje kjørt noen km?

Blir bra den når du har fått mekka litt :)

Dette frykter jeg kan bli dyrt: Samme problem på min, der er styrekortet gåent, koster 10k+arbeid.

Kul moped btw!

Tusen takk :D Ja den har blitt godt brukt for å si det sånn. 302k på telleren :P Men alle med litt peiling på bil vet at dette ikke er noe problem så lenge bilen er godt vedlikeholdt. Tror det var service historikk opp til 292k på denne, men går jo som en klokke foreløpig ihvertfall :D

Viste seg at det kun var begge motstandere som hadde tatt kvelden, målte uendelig ohm på begge to. Og vifta spant for fullt når vi "jump" kobla den til strøm :D Så skal bare bytte motstanderne som er en kjent feil at ryker på disse bilene.

Ja har lagt ned en god del arbeid i den ja... Ligger faktisk worklog av den også på Fjesboka om noen skulle være interesserte :)

Skrevet
Du bestilte like greit to strammehjul ser jeg?

Fin bil du har her, ikke alle som får en slik førstebil!

Ble faktisk 3 stk totalt. 2 stk til hovedreima og 1 til aircondition enheten.

Ja kan vel ikke klage, men er helt sykt hvor mye mer avansert bil er en moped. Til og med på en 96 modell! :o:D

Kanon kjekt med litt kommentarer forresten! :D:D

Skrevet

Kan jo oppdatere litt skriftlig også.

Airbag lyset lyser i bilen. Feilkode: Ignition circuit om jeg ikke husker helt feil. Så kan tyde på at det er igniton switchen som har tatt kvelden. Skal sjekke litt mer før jeg evt bestiller en ny. Men et annet symptom er hvis jeg ikke setter nøkkelen helt inn i tenningslåsen så kan jeg svinge den rundt så mye jeg vil uten at noen ting skjer.

Også har frontdøra låst seg helt og vil ikke opp igjen. Var under litt leking med en funksjon som kalles component activation i carsoft hvor jeg prøvde blant annet og låse dørene opp og igjen. Og når jeg låste Front drivers door så ville den ikke åpne seg igjen etter på. Har snakket med en på Bavaria som anbefalte og slå og smøre opp døra. Noe som ikke har fungert. Så driver og prøver å få åpnet dør panelet fra innsiden uten og ødelegge alt for mye slik at vi kan komme litt bedre til.

Såååeh det er alltids noe og holde fingrene i :)

Skrevet

Fikk opp døra idag! Etter uttalelige timer med feilsøking og knoting nedi låsesystemet.

Endte opp med at jeg måtte av med dør panelet på passasjer side for og studere hvordan låsemekanismen fungerte og på den måten finne ut hvilken "stav" jeg måtte dra for og få opp døren. Noe som var lettere sagt enn gjort når døren er igjen og med dør panel på... Var en vanvittig stor lettelse da det sa kikk og døra åpna seg, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...