xibriz Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Jeg skal tømme delebilen for bensin. Jeg har tilgjengelig en handpumpe (slik som man bruker på små båter), men det kan fort ta 30-60 min å pumpe ut minst 40 liter. Kan jeg koble av bensinslangen fremme på motoren også slå på tenningen? Pumper bilen bensin hele tiden da, eller stopper den etter hvert? Det er vel en tappeplugg under tanken? Denne frister lite. Andre forslag?
Morty999 Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 skru av bensinslangen foran på motoren å sett strøm på bensinpumpa.. enklere blir det ikke.. setter du på tenninga vil pumpa bare gå i 2 sek av gangen.. så du må koble strøm på den i motorkontakta i motorrommet.. tipper ledningen er grønn m/lilla stripe..
GeirAndre Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 haha.. tok en drøy en da jeg skulle ha 90liter bensin ut av en e32.. løfta den opp med traktor i ræva og borra noen høl i tanken
xibriz Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 skru av bensinslangen foran på motoren å sett strøm på bensinpumpa.. enklere blir det ikke.. setter du på tenninga vil pumpa bare gå i 2 sek av gangen.. så du må koble strøm på den i motorkontakta i motorrommet.. tipper ledningen er grønn m/lilla stripe.. Motorkontakta? Den runde servicekontakten? Evt. kanskje bare koble inn noen pinner der relèet står?
GeirAndre Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 ta en lask over der relet til pumpa sitter.. det er det letteste.. husker ikke hvem deter jeg men det karer du å finne ut regner jeg med
Margido Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Finn bensinpumpereleet, så jumper du de to største kontaktene med en liten ledning. Skru så på tenningen og pump i vei!
bbmw Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Eg bare løfta M3'n på biltema bukker og skrudde løst det røret så er mellom tankene. Så fikk det renne ut selv i 10 liters bøtter. Greit å tømme den litt i forkant da! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå